Licitația pentru construirea a încă trei noi stații până în comuna Berceni (jud. Ilfov) pe Magistrala M2 Pipera – Berceni va fi lansată până la jumătatea anului, a anunțat luni primarul Sectorului 4 Daniel Băluță. Totodată, Primăria Sectorului 4 va lansa licitația și pentru continuarea Magistralei M4 de la Gara de Nord până la Gara Progresu, la ieșirea din București spre Giurgiu (un proiect inclus inițial în PNRR și înlocuit cu M6), care se va derula în parteneriat cu Sectorul 5.
Pe M2 Pipera – Berceni, botezată „magistrala corporatiștilor”, Primăria Sectorului 4 a inaugurat în noiembrie 2023 stația nouă Tudor Arghezi, dar ramele de metrou circulă în continuare pe un singur fir, iar prelungirea M2 în Berceni va face din comuna cu zeci de mii de locuitori prima comună din România cu linie de metrou (despre nemulțumirea locuitorilor privind amplasarea stațiilor și dezvoltarea imobiliară Economedia a scris aici). M2 Berceni – Pipera transportă aproximativ 250.000 călători/zi, aproape jumătate din totalul celor 5 magistrale.
„Planurile administrației sector 4 au legătură în mod expres cu Magistrala M 2, sperăm ca până la jumătatea anului să ieșim în licitație cu extinderea Magistralei M 2 până în comuna Berceni. Am efectuat în decembrie consultarea publică în legătură cu planurile zonale din Ilfov, din comuna Berceni. Într-un timp foarte scurt, mult mai scurt decât vă așteptați vom scoate la licitație magistrala M 4 Gara de Nord-Gara Progresu, iar Primăria sectorului 4 va fi autoritate contractantă”, a declarat Daniel Băluță.
Ministerul Transporturilor a aprobat în decembrie 2023 un proiect pentru modernizarea M2 cu o valoare de aproape un miliard de lei și o durată de 4 ani, potrivit secretarului de stat Ionel Scrioșteanu.
Costul estimat pentru cele două secțiuni ale Magistralei M4 Gara de Nord – Filaret – Progresu era de 8,5 miliarde lei. Cele șase noi stații până la Filaret: Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, George Rozorea (n.r Piața Arsenalului – Mariott), Piața Chirigiu și Filaret. În faza a doua, de la Autogara Filaret până la Gara Progresu, la ieșirea din București spre Giurgiu sunt prevăzute 7 stații și un depou. Extinderea Magistralei M4 Gara de Nord – Progresu face parte din diametrala de Metrou Nord – Sud de aproximativ 33 de kilometri și 28 de stații, explica în 2012, la semnarea de finanțare cu Consiliul Federal din Elveția, fostul director general Metrorex, Gheorghe Udriște.
La sfârșitul anului 2022, stația de la MAPN (cu aviz negativ de la Transporturi) a fost subiectul disputei între primarul general Nicușor Dan și secretarul de stat PNL în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.
Diametrala Nord – Sud, adică magistralele M6 și M4, va asigura legătura între Nordul și Sudul județului Ilfov. „M6 este prima linie de transport public de mare capacitate care face legătura între Nordul şi Sudul Bucureştiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localităţile din Ilfov (Otopeni – Bucureşti – Jilava). M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, locuitorii din Sudul Capitalei având acces direct în zonele de. Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim: Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport”, spunea secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.
Proiectul de Hotărâre al Consiliului General pentru aprobarea PUZ ului M4 Gara de Nord – Filaret – Progresu este avizat din data de 1 februarie 2023.