Mersul Trenurilor 2022-2023. Pe ce Magistrale vor circula din 12 decembrie trenurile InterCity ,,Tomis Expres”, ,,Ștefan cel Mare Expres” și ,,Avram Iancu Expres”

tren cfr calatori

CFR Călători introduce din 12 decembrie, odată cu Mersul Trenurilor 2022-2023, garniturile cu rang InterCity, trenuri care nu au mai circulat din 2014. Cu excepția Magistralei M 800 București-Constanța, singura linie modernizată pentru viteza maximă de 160 km/h. la trenurile de călători, vitezele sunt mai mici decât cele de acum 20-30 de ani, nu sunt vagoane noi, dar prețurile sunt sensibil mai mari decât la trenurile InterRegio.

Trenurile InterCity vor circula pe trei magistrale ,,privilegiate” M 800 București-Constanța, deservită de ,,Tomis Expres”, M 500 București-Suceava/Iași pe care vor circula trenurile ,,Ștefan cel Mare” și M 300 București-Cluj Napoca, cu Intercity botezat ,,Avram Iancu”, potrivit unei analize a site-ului de specialitate româniaferoviară.ro

Pe relația București Nord – Constanța vom avea:

IC 538 București Nord (09:30) -Constanța (11:30)
IC 581Bucuresti Nord (17:30) – Constanța (19:30)

IC 582 (10:50) Constanța – București Nord (12:50)
IC 536 (17:20) Constanța – București Nord (19:20)

Durata de parcurs este de 2 ore fără oprire, iar prețurile aproximative vor fi de 100 lei la vagonul clasa a 2-a și respectiv 130 lei la vagonul de clasa a 1, prețurile sunt estimative pentru că CFR Călători încă nu a actualizat tarifele de pe site.

Magistrala 500 recapătă și ea o pereche de trenuri InterCity (“Ștefan cel Mare”), mai mult sau mai puțin utilă, aspect pe care îl argumentăm mai jos.

Pe relația București Nord – Suceava/Iași vom avea:

IC 551 (17:23) București Nord – Iași (23:28)

IC 561 (05:17) Iași – București Nord (11:27)

Tarifele calculate estimativ ar fi de 200 lei la clasa a 1 și respectiv 150 lei la clasa a 2 iar durata medie a călătoriei este de 6h 05min. Pe M500, dacă CFR Călători nu reactivează 2 vagoane restaurant pentru trenurile IC și nu vor scoate din remize vagoane superioare ca și confort față de ce au acum, trenurile IC nu vor avea viață lungă, cel mai probabil până la începerea sezonului estival 2023! Există alternativele IR 1663, IR 1665, IR 1660 și/sau IR 1662 care au tarife cu 20% mai mici iar durata călătoriei este asemănătoare sau chiar mai rapidă, vezi IR 1663 cu cel mai rapid timp de 6h 03min între București Nord – Iași, potrivit Româniaferoviară.ro

Pentru relația București-Cluj Napoca, Magistrala M 300, vor fi două trenuri InterCity : IC531 (13: 20) București Nord Cluj Napoca (21 : 49) și IC 532 (08: 10) Cluj Napoca-București Nord (16:52). Trenurile botezate ,,Avram Iancu” vor parcurge cei 498 de kilometri în opt ore și jumătate cu cel puțin 45 de minute mai puțin față de durata minimă din prezent. Pe această rută sunt programate doar trei opriri : Ploiești Vest, Brașov și Teiuș, program care corespunde rangului InterCity.  Biletele ar putea costa între 150 și 200 de lei, în funcție de clasă.

Trenurile InterCity au fost introduse în 1995 potrivit analizei hotnews.ro. Atunci, pe magistrala M 100 București-Timișoara (probabil cea mai neîntreținută magistrală din prezent) trenurile făceau sub șapte ore, cu aproape patru ore e mai puțin decât acum. De asemenea, de la București la Cluj Napoca, cu cinci opriri pe traseu călătoria dura 7 ore, acum va fi de opt ore și jumătate pe tronsoane parțial modernizate.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *