Metrorex anunță că va amâna restricțiile de trafic din zona Piața Montreal – Piața Presei Libere, programate inițial să înceapă pe 6 iulie 2024, pentru lucrări la Magistrala de metrou M6. Acestea vor intra în vigoare începând cu data de 13 iulie 2024.
Astfel, pentru activități de execuție în cadrul contractului „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni). Proiectare și execuție structură de rezistență stații, galerii și tuneluri. Lotul 1.1 – 1Mai -Tokyo”, METROREX anunță restricții de trafic rutier, programate să intre în vigoare la data de 13.07.2024. Măsura restricționării traficului este impusă de planul de lucrări pentru viitoarea stație de metrou Piața Montreal de pe aliniamentul viitoarei Magistrale M6, Secțiunea Sud. Orice modificare eventuală care ar putea interveni pe parcurs va fi anunțată printr-o informare actualizată.
Restricția de circulație se va institui în zona Piața Montreal – Piața Presei Libere și constă în ocuparea celor trei benzi de circulație existente pe Bd. Mărăști, pe relația Piața Montreal – Piața Presei Libere.
Devierea traficului pe zona lucrărilor se efectuează conform legislației în vigoare și va fi semnalizată prin instalarea de panouri informative cu privire la restricție, în intersecțiile: Bd. Ion Mihalache – Str. Aviator Popișteanu, Str. Aviator Popișteanu – Bd. Expoziției, Str. Parcului – Bd. Expoziției – Str. Aviator Traian Vasile, Bd. Mărăști – Str. Alexandru Constantinescu și Bd. Mărăști – Bd. Mareșal Alexandru Averescu. Pentru pietoni, traversarea se va asigura pe la trecerile existente în capetele tronsonului de drum restricționat.
Operațiunile pregătitoare devierii de trafic se vor executa cu suportul și sub supravegherea Brigăzii Rutiere.
Lucrările la Magistrala de metrou M6, prima secțiune între 1 Mai și Tokyo (Complex Băneasa) progresează lent, la jumătate de an de la demararea șantierului, cu stadii incipiente la cele mai multe stații, arăta recent Asociația Metrou Ușor, care a făcut o vizită pe șantier.
Probleme mari riscă să apară la stația Tokyo, unde a fost necesară devierea unui apeduct zonal, iar progresul lent de aici poate afecta întregul proiect. De asemenea, o lucrare complexă va fi și la puțul PSS 1 Mai, ce va implica restricții majore de circulație în zona 1 Mai și demolarea parțială a tunelului existent al magistralei M4, ceea ce va afecta circulația magistralei.
Asociația spune că „imaginea per ansamblu nu este deloc încurajatoare” și că progresul este lent, astfel că termenul decembrie 2026 din Planul Național de Redresare și Reziliență riscă să fie depășit în ritmul actual, în timp ce licitația pentru execuția finisajelor, respectiv montarea șinelor și a instalațiilor conexe este întârziată, fiind recent anulată.
Asocierea de constructori din Turcia Makyol – Alsim Alarko a primit în decembrie autorizația de construire pentru secțiunea Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo), primele șase stații ale Magistralei M6 spre Aeroportul Otopeni, cu termen de execuție de 39 de luni. Estimările oficiale pentru începerea efectivă a lucrărilor la galerii cu cele două TBM-uri (cârtițe) sunt pentru iulie-august 2024.
Alsim Alarko lucrează pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 București Sud, iar Makyol a devenit al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km pe A13 Sibiu – Făgăraș). Pentru prima secțiune, lucrările se fac cu bani din PNRR (300 de milioane de euro).
Inaugurarea magistralei M6 ar urma să se facă peste doar 4 ani, la sfârșitul anului 2027, a promis la semnarea contractului pentru secțiunea II, Mariana Miclăuș, director general Metrorex. Pentru prima secțiunea a liniei de metrou, contractul este semnat cu asocierea Alsim Alarko-Makyol, iar pentru secțiunea II cu Gulermak – Somet. Contractul pentru secțiunea 2 stația Tokyo (Băneasa) – Otopeni a fost semnat în primăvara acestui an cu asocierea turco-română Gulermak – Somet, iar termenul este de 4 ani.