Asocierea de constructori din Turcia Makyol – Alsim Alarko face lucrări pregătitoare pe secțiunea Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo), primele șase stații ale Magistralei M6 spre Aeroportul Otopeni, anunță Metrorex. Autorizația de construire a fost emisă în decembrie 2023 cu data de începere a lucrărilor la structură și galerii din data de 15 decembrie și termen de execuție de 39 de luni.
Este un contract pentru structura de rezistență și tuneluri, urmând ca Metrorex să lanseze o nouă licitație pentru arhitectură, finisaje și instalații. Estimările oficiale pentru începerea efectivă a lucrărilor la galerii cu cele două TBM-uri (cârtițe) este pentru iulie-august 2024.
Alsim Alarko lucrează pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 București Sud, iar Makyol a devenit al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km pe A13 Sibiu – Făgăraș). Pentru prima secțiune, lucrările se fac cu bani din PNRR (300 de milioane de euro).
Sursa video: Economedia
„Suntem pregătiți să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO. Pentru început, prezența șantierului se va face simțită la suprafață, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimțit la minim de către participanții la trafic și de către cei din vecinătatea șantierului. După pregătirea terenului de lucru și implementarea organizării de șantier, vor începe lucrările în subteran, TBM-urile vor începe excavările, de la stația Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa”, preciza în decembrie 2023, Ertuğrul Aydin, reprezentantul antreprenorului în cadrul Asocierii ALSIM ALARKO-MAKYOL.
Pe 2 octombrie 2023 a început etapa de proiectare pentru secțiunea Băneasa – Otopeni a Magistralei de metrou M6 Gara de Nord – Aeroport.
Inaugurarea magistralei M6 ar urma să se facă peste doar 4 ani, la sfârșitul anului 2027, a promis la semnarea contractului pentru secțiunea II, Mariana Miclăuș, director general Metrorex. Pentru prima secțiunea a liniei de metrou, contractul este semnat cu asocierea Alsim Alarko-Makyol, iar pentru secțiunea II cu Gulermak – Somet. Contractul pentru secțiunea 2 stația Tokyo (Băneasa) – Otopeni a fost semnat în primăvara acestui an cu asocierea turco-română Gulermak – Somet, iar termenul este de 4 ani.