Pasajul subteran de la Piața Presei Libere va fi închis pentru șapte ore, în noaptea de marți spre miercuri pentru montarea senzorilor în pereții pasajului, a anunțat Poliția Capitalei. Senzori pentru detectarea vibrațiilor pe care le vor produce cârtițele TBM care vor fora galeriile primei secțiuni au fost montați și la Pasajul subteran Băneasa după cum Economedia a explicat aici.
,,Restricții temporare de trafic în Municipiul București – Pasaj Piața Presei
În noaptea de 23/24 aprilie a.c., în intervalul orar 23.00-06.00, în vederea instalării unor echipamente necesare execuției magistralei de metrou M6, se va restricționa circulația în Pasajul Piața Presei. Având în vedere aceste aspecte, Brigada Rutieră solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să păstreze o distanță suficientă pentru a putea frâna în condiții de siguranță, să nu oprească ori să staţioneze decât în locurile special amenajate, să respecte semnificaţia semnalizării rutiere temporare, precum şi semnalele și indicațiile poliţiştilor rutieri.”
Autorizația de construire a fost emisă în decembrie 2023 cu data de începere a lucrărilor la structură și galerii din data de 15 decembrie și termen de execuție de 39 de luni. Este un contract pentru structura de rezistență și tuneluri, urmând ca Metrorex să lanseze o nouă licitație pentru arhitectură, finisaje și instalații. Estimările oficiale pentru începerea efectivă a lucrărilor la galerii cu cele două TBM-uri (cârtițe) este pentru august-septembrie 2024.
Anunțul Metrorex :
,,Metrorex informează că, accesul în Pasajul Piața Presei Libere va fi restricționat începând din această noapte, de la ora 23:00, până în data de 25.04.2024, la ora 06.00, pentru a permite montarea de reperi topo în Pasajul Piața Presei Libere, la viitoarea stație Montreal de pe aliniamentul viitoarei Magistrale M6, Secțiunea Sud. Lucrările se desfășoară în cadrul contractului de execuție „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni). Proiectare și execuție structură de rezistență stații, galerii și tuneluri. Lotul 1. – 1 Mai-Tokyo”. Operațiunea se efectuează cu avizul Brigăzii Rutiere, Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, iar, cu excepția intervalelor menționate, circulația pe sectorul de drum specificat se va desfășura în condiții obișnuite. Vă informăm că pe carosabilul din afara pasajului traficul nu este restricționat și nici deviat. Semnalizarea lucrărilor va fi efectuată conform cerințelor legale, iar, la finalizarea activității, traficul va fi redeschis, iar semnalizarea rutieră va fi adusă la starea inițială.”-Metrorex.
Mulțumim pentru înțelegere tuturor participanților la trafic pe ruta menționată.
Pentru prima secțiune (constructor Makyol -Alsim Alarko) lucrările vor fi decontate din bani PNRR transferați de la Magistrala M 4 Filaret, iar pentru secțiunea II Băneasa-Tokyo (Otopeni) din împrumutul JICA. Însă Ministerul Transporturilor mai trebuie să pună aprox. 1,5 miliarde lei pentru contractul de arhitectură, instalații, șină și finisaje, contract a cărui relansare întârzie.
„Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi inaugurată în 2027”, a promis, în mai 2023, Mariana Miclăuș, directorul general Metrorex, cu ocazia semnării contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa – Otopeni (lucrări la structură stații și tuneluri).