Ministrul Grindeanu : UMB începe proiectarea lotului 3 al Autostrăzii Unirii (A8) pe 1 februarie. Primul șantier de pe A 8 trebuie deschis până la sfârșitul anului

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Constructorul român UMB începe proiectarea lotului 3 de pe Autostrada Unirii (A8) pe 1 februarie, durata etapei de proiectare a lotului PNRR Leghin-Târgu Neamț fiind de 6 luni, a transmis luni, 22 ianuarie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul 3 de pe A 8 are o lungime de 30 kilometri cu o durată de execuție de 24 de luni, iar lucrările ar putea începe până la sfârșitul anului dacă nu vor fi întârzieri la predarea documentației tehnice și la emiterea avizelor. Contractul cu UMB pentru lotul 3 a fost semnat în septembrie 2023.

UMB trebuie să termine lucrările până la finalul anului 2026, conform PNRR, a precizat ministrul Grindeanu :  ,,Începe proiectarea Secțiunii 3 a A 8 (Leghin-Târgu Neamț), de la 1 februarie 2024 ! Această etapă va dura 6 luni și va fi urmată de construcția propriu-zisă care va avea o durată de 24 de luni, potrivit Ordinului de Începere emis de CNAIR. Constructorul român are la dispoziție 1,56 miliarde de lei (fără TVA)- sumă asigurată prin PNRR – pentru a finaliza lucrările și pentru a da în circulație cei 29,9 km, prevăzuți în contract, până la sfârșitul anului 2026.” Sorin Grindeanu.

La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol a precizat că pe traseu vor fi 23 de lucrări de artă : ,,Am stabilit data de începere a lucrărilor pentru proiectarea și construcția primei secțiuni din A 8 ! Lucrările vor începe pe data 1 februarie iar constructorul român (Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL) are la dispoziție 1,56 miliarde de lei, fără TVA, din PNRR. Pe traseul acestei secțiuni se vor construi:

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

– 13 poduri,

– două viaducte,

– 8 pasaje,

– un Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC)” Cristian Pistol.

Contestația Strabag pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8) care urma să se judece la Curtea de Apel București pe 16 februarie 2024 a fost conexată la dosarul contestației Nurol (constructor pe care CNAIR l-a desemnat câștigător), pronunțarea deciziei este programată pentru 25 ianuarie 2024.

Pentru secțiunea de munte Miercurea Nirajului-Leghin (160 km.) Ministerul Transporturilor și CNAIR au promis lansarea licitațiilor pentru execuție până la sfârșitul anului 2023, dar termenul a fost depășit. Întârzierea secțiunii de munte a dat naștere unui scandal între CNAIR și CNIR despre care Economedia a scris aici.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. din nou se face proiectarea pe timp de vara si se incepe lucru in toamna
    pana acum de ce nu sa facut proiectarea ca sa semnat contractul anu trecut?

  2. ,,Începe proiectarea Secțiunii 3 a A 8 (Leghin-Târgu Neamț), de la 1 februarie 2024 ! Această etapă va dura 6 luni și va fi urmată de construcția propriu-zisă care va avea o durată de 24 de luni, potrivit Ordinului de Începere emis de CNAIR” […]
    “Contractul cu UMB pentru lotul 3 a fost semnat în septembrie 2023”

    Iata cum s-au pierdut 4 luni… Parca proiectele cu finantare PNRR erau prioritare, dar ce-i cu atata graba? Bineinteles, constructorului ii convine de minune lentoarea CNAIR, pentru ca are pe cap alte cateva sute de km in diverse stadii.
    Un alt cititor spune ca CNAIR face si drege in ultimii ani, dar iata inca un exemplu care dovedeste contrariul… pe principiul: timpul trece, leafa merge!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.