Constructorul român UMB începe proiectarea lotului 3 de pe Autostrada Unirii (A8) pe 1 februarie, durata etapei de proiectare a lotului PNRR Leghin-Târgu Neamț fiind de 6 luni, a transmis luni, 22 ianuarie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul 3 de pe A 8 are o lungime de 30 kilometri cu o durată de execuție de 24 de luni, iar lucrările ar putea începe până la sfârșitul anului dacă nu vor fi întârzieri la predarea documentației tehnice și la emiterea avizelor. Contractul cu UMB pentru lotul 3 a fost semnat în septembrie 2023.
UMB trebuie să termine lucrările până la finalul anului 2026, conform PNRR, a precizat ministrul Grindeanu : ,,Începe proiectarea Secțiunii 3 a A 8 (Leghin-Târgu Neamț), de la 1 februarie 2024 ! Această etapă va dura 6 luni și va fi urmată de construcția propriu-zisă care va avea o durată de 24 de luni, potrivit Ordinului de Începere emis de CNAIR. Constructorul român are la dispoziție 1,56 miliarde de lei (fără TVA)- sumă asigurată prin PNRR – pentru a finaliza lucrările și pentru a da în circulație cei 29,9 km, prevăzuți în contract, până la sfârșitul anului 2026.” Sorin Grindeanu.
La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol a precizat că pe traseu vor fi 23 de lucrări de artă : ,,Am stabilit data de începere a lucrărilor pentru proiectarea și construcția primei secțiuni din A 8 ! Lucrările vor începe pe data 1 februarie iar constructorul român (Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL) are la dispoziție 1,56 miliarde de lei, fără TVA, din PNRR. Pe traseul acestei secțiuni se vor construi:
– 13 poduri,
– două viaducte,
– 8 pasaje,
– un Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC)” Cristian Pistol.
Contestația Strabag pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8) care urma să se judece la Curtea de Apel București pe 16 februarie 2024 a fost conexată la dosarul contestației Nurol (constructor pe care CNAIR l-a desemnat câștigător), pronunțarea deciziei este programată pentru 25 ianuarie 2024.
Pentru secțiunea de munte Miercurea Nirajului-Leghin (160 km.) Ministerul Transporturilor și CNAIR au promis lansarea licitațiilor pentru execuție până la sfârșitul anului 2023, dar termenul a fost depășit. Întârzierea secțiunii de munte a dat naștere unui scandal între CNAIR și CNIR despre care Economedia a scris aici.