Contractele pentru construirea autostrăzii A7 Ploieşti – Paşcani (320 km), respectiv a capetelor de pe A8 „Autostrada Unirii” ar urma să fie semnate după decizia Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, fără a mai aştepta soluţia Curţii de Apel Bucureşti, a anunţat astăzi, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă într-un interviu pentru Digi24.
Întrebat despre numeroasele contestaţii care sunt depuse la fiecare licitaţie pentru marile proiecte de infrastructură, Drulă a spus că ar trebui schimbată şi Legea Achiziţiilor Publice.
„Trebuie să vină experţii de la Ministerul Justiţiei, de la ANAP – Agenţia Naţională a Achiziţiilor Publice să putem semna contractele dacă CNSC ne menţine decizia de desemnare a câştigătorului, urmând ca, într-un eventual apel, dacă se „întoarce decizia”, ceea ce se întâmplă destul de rar (n.r. CAB menţine 95% deciziile CNSC), firma lezată să primească o despăgubire. Funcţionează şi în alte ţări. Ne-ar ajuta foarte mult, ar scurta termenele de licitaţie. De la semnarea contractelor, constructorul intră în şantier în 3-4 săptămâni”, a explicat ministrul Cătălin Drulă.
Semnarea unui contract după decizia CNSC, fără a mai aştepta soluţia Curţii de Apel Bucureşti, nu este o premieră şi este permisă de actuala lege. Anul trecut, prin Memorandum în Guvern, au fost semnate cu constructorul UMB contractele pentru loturile 3 şi 4 ale Drumului Expres Craiova – Piteşti. Pentru lotul 4, însă, CAB a admis o contestaţie şi a dispus anularea contractului. Nici astăzi Compania de Drumuri nu a reuşit să semneze, din nou, contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 Coloneşti-Piteşti.
Pentru primul lot al Autostrăzii A7 ( Ploieşti-Buzău, 63 km), Compania de Drumuri va lansa licitaţia de execuţie până la sfârşitul lunii (constructorul intră în teren imediat după semnarea contractului şi emiterea ordinului de începere), următoarele trei loturi Buzău-Focşani, Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani urmând să fie scoase la licitaţie până la sfârşitul anului.
În ceea ce priveşte loturile cu documentaţie tehnică mai avansată de pe A8 Târgu Mureş – Miercurea Nirajului, respectiv Leghin-Paşcani (aproximativ 50 km), acestea vor fi scoase la licitaţie pentru execuţie spre finalul anului. Tronsonul Leghin-Moţca Pentru cele şase secţiuni de pe A7 şi A8, Ministerul Transporturilor a propus finanţarea prin PNRR.
Săptămâna aceasta, vicepremierul Dan Barna a anunţat pe şantierul A0 Bucureşti Sud că Guvernul lucrează la modificarea legii achiziţiilor publice pentru a reduce termenele la licitaţii şi întârzierile din cauza contestaţiilor.