Modernizarea DN 73 Pitești – Brașov (Culoarul Rucăr – Bran): CNAIR a semnat contractul de execuție cu Viarom pentru lucrările din județul Brașov

DN 73 Pitești Brașov

Compania Națională de Drumuri semnează cu constructorul Viarom execuția lucrărilor de modernizare a Drumului Național 73 Pitești – Brașov, secțiunea de pe teritoriul județului Brașov, dintre orașul Brașov și Fundata, a anunțat miercuri Direcția de Drumuri și Poduri Brașov. Investiția are o valoare de 213,4 milioane de lei, iar lucrările se vor derula pe perioada a 18 luni după predarea amplasamentului către constructor, care vor putea intra imediat pe teren având în vedere că lucrările au deja proiect tehnic aprobat și autorizație de construire.

Pe tronsonul de 36 de kilometri de pe teritoriul județului Brașov, lucrările prevăd, printre altele, lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian.

Investiția prevede și aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, proiectul prevede și modernizarea podurilor, resistematizarea intersecțiilor, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale de pe traseu.

În ceea ce privește executarea lucrărilor de pe teritoriul județului Argeș (sectorul dintre Câmpulung și Fundata) a fost desemnată asocierea Groma Hold EOOD & Evropeiski Patishta AD & S.C. Gott Strasse S.R.L. & S.C. Perfect Consult Europe S.R.L..

Cu toate acestea, ARL/Strabag depus contestație, iar CNSC a admis în parte contestația după cum Economedia a explicat aici.

În contestația depusă luni, 29 ianuarie, ARL Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL Cluj) solicită anularea raportului procedurii și verificarea documentelor Asocierii GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.. pe motiv că nu s-ar fi respectat experiența similară. Practic, câștigătorul ar fi depus documente pentru lucrări de reparații, nu de modernizare așa cum cere caietul de sarcini, potrivit contestației pe care a studiat-o Economedia.

– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);

– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”.

„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov. Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat

Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m. Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *