Modernizarea liniei de tren Craiova-Caransebeș : Alstom a depus contestație pentru lotul 6 Poarta-Caransebeș (37 km)/ CFR Infrastructură nu poate semna contractul cu turcii de la Ictaș

WhatsApp Image 2025-02-22 at 11.54.20_4280e4ee

CFR Infrastructură nu poate semna cu Ictaș (Turcia) contractul de 2,1 miliarde lei pentru modernizarea lotului 6 al Magistralei 100 Craiova-Caransebeș, după ce Asocierea Alstom Transport-Drum Asfalt a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. În contestația pe care a consultat-o Economedia, Asocierea Alstom-Drum Asfalt solicită CNSC să dispună anularea raportului CFR Infrastructură prin care Asocierea Ictaș (lider) -Rotary Construcții (Asociat) a fost desemnată câștigătoare în data de 11 februarie 2025.

Modernizarea se face pentru creșterea vitezei trenurilor până la 120 km/h., traseul fiind dificil, în zonă montană, iar în cadrul proiectului vor fi reabilitate tunelurile Feneș și Tîmpa :

,,lucrări de reabilitare a tunelurilor Feneș și Tîmpa. În cazul tunelului Tîmpa, noua cota a niveletei nu asigura gabaritul standard, prin urmare se va realiza largirea acestuia;

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

– lucrări de construcție nouă a 2 tuneluri galerie simplă (policentrică) cu cale dublă: Poarta 2 (550m) și Poarta 3 (305m);”

Pentru lotul 3, Igiroasa-Drobeta Turnu Severin (41 km), lotul care include și tunelul de 6 kilometri de la Balota, CFR Infrastructură a ANULAT licitația la sfârșitul lunii ianuarie 2025, ofertele depuse fiind considerate neconforme, dar Kolin (Turcia) a depus contestație la CNSC.

Contestația ALSTOM-DRUM ASFALT:

 

,,Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că azi, 11 februarie 2025, a fost desemnată Asocierea formată din IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider asociere)- ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ S.A. (asociat), câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de ”Reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBEȘ KM 436+887 – KM 474+046,53 (37,160 km).

Oferta financiară a Asociererii formată din IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider asociere)- ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ S.A. (asociat), a fost de 2.114.352.203,74 lei fără TVA, criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preț. Contractul de achiziție publică va fi încheiat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.” a anunțat CFR Infrastructură.

Lucrările prevăzute în contract:

– modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV;

– introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă național și internațional;

– sarcina maxim 22,5 tone/osie;

– lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile;

– caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile;

– ecartament nominal: 1435 mm;

– lucrări de reabilitare a tunelurilor Feneș și Tîmpa. În cazul tunelului Tîmpa, noua cota a niveletei nu asigura gabaritul standard, prin urmare se va realiza largirea acestuia;

– lucrări de construcție nouă a 2 tuneluri galerie simplă (policentrică) cu cale dublă: Poarta 2 (550m) și Poarta 3 (305m);

– lucrări civile în stații – lucrări de igienizare si cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri;

– îmbunătăţirea geometriei traseului în plan şi în profil longitudinal (rectificări de curbe şi încadrarea elementelor de profil în prevederile normativelor în vigoare);

– lucrări de semnalizare si telecomunicații;

– se vor asigura viteze de circulație ale trenurilor de maxim 120 km/h;

– modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);

– mărirea capacității de tranzit;

– montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot.

CFR Infrastructură a lansat pe 24 mai 2024, noua licitație pentru secțiunea Craiova-Caransebeș pe Magistrala 100 București-Craiova-Timișoara, fiind publicate în SEAP, într-o primă fază, procedurile de achiziție pentru loturile 3 și 6. Secțiunea Craiova-Caransebeș are o lungime totală de 225 km., iar lotul 3 este cel mai dificil pentru că include tunelul de la Balota cu o lungime de 6,2 kilometri. Contractele de execuție pentru ambele loturi au o durată de 72 luni (12 etapa de proiectare și 60 luni pentru lucrări). Procedura este lansată cu clauză suspensivă (semnarea contractului se poate face doar dacă Guvernul are bani), deși indicatorii au fost reaprobați prin Hotărâre de Guvern, act normativ care asigură sursa de finanțare.

Secțiunea de cale ferată Craiova – Caransebeș este linie CF electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60km) și linie simplă electrificată Strehaia – Caransebeș (174km). Pe această linie CF circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare. Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.

Linia de cale ferată Pitești – Craiova – Vârciorova – Orșova – Caransebeș – Timișoara a fost construită între anii 1868 – 1879 că urmare a insistenței deosebite a României de a impune realizarea legăturii feroviare cu Banatul aflat sub administrația Austro-Ungară prin punctul de frontieră Vârciorova. Linia de cale ferată Craiova – Vârciorova în lungime de 130 km a fost construită între anii 1868-1875. Linia de cale ferată Caransebeș – Orșova, în lungime de 89 km a fost construită între anii 1874- 1878. După aproape un an se finalizează și tronsonul cf dintre Vârciorova și Orșova, în lungime de 4 km. În această perioadă transbordarea mărfurilor și călătorilor s-a făcut cu mijloace avute la dispoziție. (Date din Monografii). Calea ferată Timișoara – Caransebeș – Vârciorova în lungime de 191km a fost exploatată de Societatea privilegiată a Cailor Ferate Austriece până în anul 1891 când linia CF a fost naționalizată de statul ungar și trecută în proprietatea MAV – Căile Ferate Ungare de Stat. După 1 decembrie 1918 se încep negocierile privind preluarea liniei c.f. de către Statul Român, și prin efectul prevederilor Tratatului de la Trianon la 21 septembrie 1920 linia Timișoara – Vârciorova trece în proprietatea Statului Român, potrivit Studiului de Fezabilitate realizat de Asocierea Italferr S.P.A. – S.C. ISPCF S.A. – S.C. Italrom Inginerie International SRL și consultat de Economedia. De-a lungul liniei Craiova – Caransebeș sunt prezente mai multe tuneluri cu linie simplă, situate la pozițiile km date mai jos, cu informații despre anul de construcție:

  1. Tunel MOȘU km. 375+210 ÷ 375+360; L= 150,00 m; (Anul de construcție: 1967).
  2. Tunel BABA km. 376+138 ÷ 376+221; L= 83,00 m; (Anul de construcție: 1967).
  3. Tunel VIR  km. 377+332 ÷ 377+425; L= 93,00 m; (Anul de construcție: 1967).
  4. Tunel VÎRCIOROVA km. 379+515 ÷ 379+607; L=92,00 m (Anul de constr.: 1967).
  5. Tunel BAHNA km. 381+737 ÷ 381+852; L= 115,00 m (Anul de construcție: 1967).
  6. Tunel ALION km. 385+667 ÷ 385+866; L= 199,00 m (Anul de construcție: 1967).
  7. Tunel TUFARI km. 388+574 ÷ 388+973; L= 399,00 m (Anul de construcție: 1967).
  8. Tunel RACHITOBERG. km 413+355 ÷ 413+851; L= 496,00 m (Anul de con.: 1970).
  9. Tunel POARTA km. 436+168 ÷ 437+035; L= 867,00 m (Anul de construcție: 1970).
  10. Tunel FENES km. 446+709 ÷ 447+980; L= 271,00 m (Anul de construcție: 1878).
  11. Tunel TAMPA km. 450+895÷ 451+163; L= 268,00 m (Anul de construcție: 1878).

De la Caransebeș la Timișoara și Arad, pe Magistrala 100 se fac lucrări de modernizare și electrificare cu fonduri din PNRR, secțiunea fiind în etapa de execuție lucrări pe toate cele 4 loturi.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.