Modernizarea liniei de tren Craiova – Caransebeș: Alstom și FCC contestă licitația pentru lotul cu tunelul de 6 kilometri de la Balota. Contestații depuse pentru toate cele trei loturi licitate

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Nici licitația pentru modernizarea lotului 3 al Magistralei CFR Craiova – Caransebeș (M 100) nu scapă de contestații la CNSC. Constructorii Alstom și FCC (Spania) au depus luni, 24 aprilie, plângeri la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor prin care acuză CFR Infrastructură de restrângerea concurenței, condiții restrictive privind dotarea cu utilaje speciale, caiet de sarcini cu erori, prevederi nelegale și abuzive sau intenția de a transfera în sarcina antreprenorului riscurile pe care beneficiarul ar trebui să și le asume, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. Practic, primele trei din cele șase loturi ale M 100 Craiova – scoase la licitație în martie și aprilie – sunt acum contestate la CNSC, plângerile Alstom, Arcada și FCC atingând în mare parte aceleași probleme expuse mai sus.

Lotul 3, Igiroasa – Drobeta Turnu Severin (41 km) este cel mai mare contract distinct dintr-un proiect CFR Infrastructură, lotul cu tunelul Balota având o valoare de 3 miliarde lei și a fost scos la licitație pe 12 aprilie. Tunelul Balota cu o lungime de 6 km va fi al doilea ca lungime din țară după cel în lucru de 7 kilometri de la Ormeniș, pe M 300 Brașov – Sighișoara unde lucrează Aktor. (n.r CFR Infrastructură vrea să construiască un tunel de 10 km. între Predeal și Brașov)

Contestația Alstom:

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Pentru tunelul de 6 km de la Balota, CFR a solicitat „instalații forat cu umbrelă de țevi în tunel (dacă se adoptă soluția tehnică de realizare tunel cu umbrelă de țevi (metoda arcului de susținere) sau instalații TBM (Tunnel Borring Machine) dacă se adoptă soluția tehnică de realizare tunel cu TBM”.

Lotul 3 (Igiroasa – Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări). Pe acest lot va fi construită și o variantă nouă de traseu care va asigura relația între stațiile Balota, Prunișor și Drobeta Marfă. Între stațiile Prunișor și Drobeta Turnu Severin Est este prevăzută construcția unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km. Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 3 și 3,37 miliarde lei, iar ofertele pot fi depuse până pe 29 mai.

„Principalele obiective preconizate sunt: îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;  Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); Mărirea capacității de tranzit; Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități; Înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor; Reabilitarea/Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); Reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18‰”, potrivit licitației.

– Lotul 1 (Craiova – Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 – 1,5 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).

– Lotul 2 (Filiași – Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,1 – 1,2 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

CFR Infrastructură urmează să lanseze licitațiile și pentru următoarele trei loturi până la Caransebeș. De la Caransebeș la Arad, loturile 2, 3 și 4 au contracte semnate prin PNRR, iar pentru Lotul 1 este desemnat câștigător WeBuild.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: