Modernizarea liniei de tren Craiova – Caransebeș: CFR Infrastructură a transmis către SEAP contractele pentru ultimele trei loturi. Peste 4 miliarde lei pentru reabilitarea a 100 de kilometri de linie veche

Tunel Feroviar Fenes M 100

CFR Infrastructură a transmis spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice contractele pentru modernizarea ultimelor trei loturi ale secțiunii Craiova – Caransebeș, parte a Magistralei 100 București – Timișoara. Cele trei loturi dintre Drobeta Turnu Severin, Băile Herculane și Caransebeș au o lungime de 100 km, iar valoarea estimată este de 4,2 miliarde lei, a transmis miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Primele trei loturi ale secțiunii Craiova – Caransebeș sunt lansate în SEAP și au contestații la CNSC de la Alstom, Arcada și FCC, după cum Economedia a transmis aici.

Pentru toate cele trei loturi etapa de proiectare durează 12 luni, dar execuția între 48 și 60 de luni în funcție de lungime.

„Pas important pentru reabilitarea a peste 100 km.de cale ferată pe tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș!

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

CFR SA a transmis astăzi, în SEAP, spre validare documentațiile pentru contractele de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare a ultimelor 3 Loturi ale acestui tronson, cu o valoare totală de 4,25 miliarde de lei (fără TVA).

Lotul 4 (Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane) are o lungime de 41,61 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuția 60 de luni.

Lotul 5 (Băile Herculane – Poarta) – cu o lungime de 32,637 km și o valoare estimată de 1,45 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuția 48 de luni.

Lotul 6 (Poarta – Caransebeș) – o lungime de 37,160 km și o valoare estimată de 1,33 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuția 60 de luni. Linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225,28 km) se află pe Coridorul Orient – Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare prin Programul de Transport: 12,49 miliarde de lei, fără TVA”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Secțiunea de cale ferată Craiova – Caransebeș are o lungime de 226 km, fiind linie CF electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60km) și linie simplă electrificată Strehaia – Caransebeș (174km). Pe această linie CF circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare. Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.
Linia de cale ferată Pitești – Craiova – Vârciorova – Orșova – Caransebeș – Timișoara a fost construită între anii 1868 – 1879 că urmare a insistenței deosebite a României de a impune realizarea legăturii feroviare cu Banatul aflat sub administrația Austro-Ungară prin punctul de
frontieră Vârciorova. Linia de cale ferată Craiova – Vârciorova în lungime de 130 km a fost construită între anii 1868-1875. Linia de cale ferată Caransebeș – Orșova, în lungime de 89 km a fost construită între anii 1874- 1878. După aproape un an se finalizează și tronsonul cf dintre Vârciorova și Orșova, în lungime de 4 km. În această perioadă transbordarea mărfurilor și călătorilor s-a făcut cu mijloace avute la dispoziție. (Date din Monografii). Calea ferată Timișoara – Caransebeș – Vârciorova în lungime de 191 km a fost exploatată de Societatea privilegiată a Cailor Ferate Austriece până în anul 1891 când linia CF a fost naționalizată de statul ungar și trecută în proprietatea MAV – Căile Ferate Ungare de Stat. După 1 decembrie 1918 se încep negocierile privind preluarea liniei c.f. de către Statul Român, și prin efectul prevederilor Tratatului de la Trianon la 21 septembrie 1920 linia Timișoara – Vârciorova trece în proprietatea Statului Român, potrivit Studiului de Fezabilitate realizat de Asocierea Italferr S.P.A. – S.C. ISPCF S.A. – S.C. Italrom Inginerie International SRL.

De-a lungul liniei Craiova – Caransebeș sunt prezente mai multe tuneluri cu linie simplă, situate la pozițiile km date mai jos, cu informații despre anul de construcție:
1. Tunel MOȘU  km. 375+210 ÷ 375+360; L= 150,00 m; (Anul de construcție: 1967).
2. Tunel BABA  km. 376+138 ÷ 376+221; L= 83,00 m; (Anul de construcție: 1967).
3. Tunel VIR  km. 377+332 ÷ 377+425; L= 93,00 m; (Anul de construcție: 1967).
4. Tunel VÎRCIOROVA  km. 379+515 ÷ 379+607; L=92,00 m (Anul de constr.: 1967).
5. Tunel BAHNA  km. 381+737 ÷ 381+852; L= 115,00 m (Anul de construcție: 1967).
6. Tunel ALION  km. 385+667 ÷ 385+866; L= 199,00 m (Anul de construcție: 1967).
7. Tunel TUFARI  km. 388+574 ÷ 388+973; L= 399,00 m (Anul de construcție: 1967).
8. Tunel RACHITOBERG. km 413+355 ÷ 413+851; L= 496,00 m (Anul de con.: 1970).
9. Tunel POARTA km. 436+168 ÷ 437+035; L= 867,00 m (Anul de construcție: 1970).
10. Tunel FENES km. 446+709 ÷ 447+980; L= 271,00 m (Anul de construcție: 1878).
11. Tunel TAMPA  km. 450+895÷ 451+163; L= 268,00 m (Anul de construcție: 1878).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: