Modernizarea liniei de tren dintre Predeal și Brașov va permite dublarea vitezei trenurilor, de la 50 km/h la aproape 100 km/h. Lucrările ar costa cel puțin un miliard de euro

Linia de tren București Brașov CFR Călători tuneluri

Modernizarea liniei de tren dintre Predeal și Brașov va permite trenurilor de călători dublarea vitezei de circulație, de la maximum 50 km/h., în prezent la aproape 100 de km/h. arată raportul oficial pe care l-a publicat Compania CFR Infrastructură privind analiza cost/beneficiu pentru această investiție estimată la cel puțin un miliard de Euro. Pe traseul nemodernizat dintre Predeal, Timișu de Sus și Brașov, la peste 1000 de metri altitudine, viteza maximă a trenurilor de călători este de 50 km/h. din cauza profilului greu de munte, cu declivitate maximă de  25 ‰, o rază de curbură de 275 metri și tuneluri construite între 1876 și 1878 (detalii aici).

Varianta cu tunel de 10 kilometri între Azuga, Predeal și Timișu de Sus a avut cel mai bun raport cost-beneficiu precum și cea mai bună rată internă de rentabilitate economică, arată Compania : ,,În data de 22.12.2022 a avut loc evenimentul de prezentare a variantei optime selectate din punct de vedere tehnico-economic. În cadrul studiului de fezabilitate au fost identificate și analizate 6 opțiuni, fiind selectată opțiunea A3 care include construirea unui tunel cu lungime de 9,80 km proiectat între granița Azuga/Predeal și Timișul de Sus, cea mai realistă și mai echilibrată din punct de vedere al costurilor, beneficiilor și riscurilor de implementare:
-cel mai bun raport cost-beneficii (3.53)
-cea mai bună rată internă de rentabilitate economică (15.65%)
-riscuri de investiție/implementare mai mici în raport cu celelalte opțiuni noi de traseu (lucrări de consolidări, hidrotehnice, mediu, drumuri, exproprieri etc)
-asigură capacitatea de circulație similar cu restul opțiunilor declivitate maximă 18.50 ‰ care permite cel mai mare tonaj maxim admis pe aparat de tracțiune de 30 tone (1345 tone, cu 74% mai mult decât in situația existentă)
-viteza efectivă pentru trenurile de marfă de 91,34 km/h și de 93,35 km/h pentru trenurile de călători
-costul minim estimat al investiției este de 963 mil euro”- Raport CFR Infrastructură.

Studiul de Fezabilitate care va da soluțiile tehnice pentru modernizarea secțiunii Predeal-Brașov urmează să fie predat în iunie 2023, întârzierea fiind cauzată de alegerea traseului și a variantei de tunel după cum Economedia a explicat aici. Finanțarea lucrărilor de modernizarea va fi asigurată prin POT 2021-2027. Între Predeal și Timișu de Sus, Magistrala CFR București-Brașov nu urmează traseul paralel cu DN 1, ci face o buclă la dreapta (Clăbucetele Predealului -Depresiunea Timișului).




Comentarii

  1. Fraților, scrieți mai rău ca traducerile din Google. Mai citiți o carte.

    Ce-a fost asta:
    “de la maximum 50 km/h., în prezent la aproape 100 de km/h. arată raportul oficial pe care l-a publicat Compania CFR Infrastructură”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *