Modernizarea liniei de tren Predeal-Brașov costă 1,4 miliarde de euro și va avea finanțare prin POT 2021-2027/CFR Infrastructură a prelungit contractul pentru Studiul de Fezabilitate cu 10 luni

Linia de tren București Brașov CFR Călători tuneluri

Modernizarea liniei de tren Predeal-Brașov costă aprox. 1,4 miliarde de Euro și se va face cu finanțare europeană prin Programul Operațional Transport 2021-2027, a anunțat marți, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) care a prezentat ce proiecte rutiere și feroviare (CFR+metrou) vor decontare parțială prin POT. Tronsonul Predeal-Brașov este singurul rămas nemodernizat pe ruta Brașov-București-Constanța, traseu pe care trenurile InterCity ,,Tomis Expres” îl parcurg în patru ore și jumătate.

Pe de altă parte, Compania CFR infrastructură a prelungit cu 10 luni contractul semnat cu Egis pentru realizarea Studiului de Fezabilitate. Astfel, documentația tehnică necesară licitației pentru proiectare și execuție va fi predată în 7 iunie 2023, potrivit raportului oficial CFR infrastructură. Ultima variantă de traseu prevedea un tunel cu o lungime de 7 kilometri. Tunelurile dintre Predeal și Brașov au fost construite în urmă cu aproape un secol și jumătate ( 1876-1878), iar trenurile ating o viteză maximă de 50 km/h., declivitatea fiind de 25 ‰. ,,Contract SF in derulare. Prelungire cu 10 luni a duratei de implementare, cf act adițional. Ca urmare a deciziei Comisiei Europene privind soluția aleasă pentru un tunel de aprox. 7 km proiectat la parametri compatibili cu o linie de mare viteză viitoare” -raport oficial CFR Infrastructura.

Prin POT 2021-2027 va fi finanțată și modernizarea secțiunii Craiova-Caransebeș cu Tunelul Balota, contract de peste 2 miliarde Euro (detalii aici). Comunicatul MIPE :  ,,Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a primit aprobarea oficială din partea Comisiei Europene pentru Programul Transport, cu o alocare de 9,6 miliarde euro, din care 4,6 miliarde euro finanțare din partea Uniunii Europene. Indicatorii ce vor fi realizați prin Programul Transport includ peste 305 km drumuri noi sau reabilitate, 2.370 km de drumuri dotate cu elemente de siguranţă rutieră, 150 km linii de tramvai și metrou reconstruite sau modernizate și 64 km de căi ferate reconstruite sau modernizate.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Printre proiectele strategice pe care Programul Transport le aduce se numără autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov, Autostrada Transilvania, autostrada Pașcani-Suceava–Siret, magistralele de metrou M2 și M5, coridoarele de cale ferată Craiova – Dr.Tr. Severin–Caransebeș și Craiova-București.

Feroviar. Proiecte fazate

Radna – Gurasada – Simeria- 1,888 miliarde euro

Proiecte noi de investiții:

Proiecte prioritare pentru finalizarea coridoarelor:

–        Craiova – Dr. Tr. Severin – Caransebeș – 2,110 miliarde euro

–        Craiova-București ‑1,254 miliarde euro

–        Predeal – Brașov – 1,400 miliarde euro;

Alte proiecte noi

–        Teiuș – Câmpia Turzii – 306 milioane euro

–        Complexul feroviar Port Constanța – Palas – 246 milioane euro

–        Pașcani – Iași – Ungheni – 388 milioane euro”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Studii de fezailitate inutile, incomplete, imposibil de realizat la termen.
    Ca la autostrazi!
    SF fantezie contestate in instanta!
    Şpaga merge la CNAIR sau MT iar acum la CFR Infrastructura si cam atat!
    O tara de SF-uri, contestatii, şpaga si stagnare!☹

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.