Nicușor Dan, despre Pasajul de la Ciurel „cel mai scump viraj la stânga”: Conexiunea între Autostrăzile A1 și A2 prin Piața Unirii e un proiect greșit de pe vremea lui Ceaușescu

Pasajul Ciurel Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Primăria Capitalei nu susține continuarea proiectului pentru Drumul Expres de la Pasajul Ciurel la Autostrada A1 București – Pitești (zona Ciorogârla), conexiunea dintre Autostrada A1 și Autostrada Soarelui București – Constanța prin Piața Unirii fiind un proiect greșit de pe vremea lui Nicolae Ceaușescu, a transmis luni, 4 martie, primarul general Nicușor Dan.

Podul peste Dâmbovița de la Ciurel – Virtuții a costat peste 200 milioane lei, a fost inaugurat în 2020 (mandatul Gabriela Firea) și i s-a spus „cel mai scump viraj la stânga” pentru că lucrările nu au mai continuat conform planului cu un Drum Expres până la Autostrada A1, așa cum PNL i-a cerut lui Nicușor Dan în 2022 și 2023 (detalii aici). Legătura A1 – A2 ar urma să se facă pe Autostrada Bucureștiului la sfârșitul anului dacă Aktor reușește, totuși, să termine lotul 3 dintre Bragadiru și Joița (A1), în prezent la aproape 60%, dar cu mobilizare, în continuare insuficientă.

„Am spus de mai multe ori, proiectul de prelungire a investiției până la șoseaua de Centură, străpungerea A1 – A2 este un proiect al lui Nicolae Ceaușescu care visa unirea celor două autostrăzi de la Pitești și Constanța prin Piața Unirii. De 50 de ani, oamenii s-au convins că nu e o soluție să distribui fluxurile mari de trafic prin interiorul orașului. Așa cum este desenat, mai are două probleme mari: trece la 20 de metri de stația, de bazinul de apă potabilă de la Roșu, iar Curtea de Apel București a anulat definitiv un PUZ pentru acest proiect prin 2013, 2014. Consiliul General de atunci l-a luat copy paste și l-a pus în PUZ sector 6. A doua problemă, eu cred că noi aveam o mare oportunitate, așa cum au marile orașe europene unde ne place să ne plimbăm să transformăm Dâmbovița, un canal de beton,  în ceva atractiv. Dacă vrei să folosești zona academică de la Regie, de la Biblioteca Națională, să-i dai un caracter pietonal nu poți să stimulezi fluxurile de trafic. Eu susțin foarte tare Drumurile Radiale”, a spus Nicușor Dan.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Contractul pentru Drumul Radial 1 Vest Expres – bulev. Timișoara la nivel de studiu de fezabilitate este semnat din aprilie 2023.

Primăria Sectorului 6 anunță, într-un răspuns pentru Hotnews.ro  că riscă să piardă 5 milioane de lei pentru asfaltarea străzilor de pământ.

„Primăria Sectorului 6 a depus documentație pe Programul Anghel Saligny ca străzile din acea zonă, care nu au asfalt, apă, canalizare, gaze, niciun fel de utilități trase, nu au trotuare, deși sunt locuințe acolo, să le astfaltăm și să tragem utilitățile. Dar Primăria Sectorului 6 nu poate emite autorizație de construire pentru aceste lucrări foarte necesare deoarece avem interdicție de construire din cauza acestui proiect. Străzile acestea se intersectează cu culoarul de expropriere. Nu poți să emiți autorizație de construire pe fragmente și nu poți să ai un proiect tehnic pe bucăți, doar nu tragem rețeaua de canalizare pe bucăți. Este o rețea, nu se poate opri”, a explicat primarul sectorului Ciprian Ciucu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. sa continui Splaiul Independentei e o idee proasta, dar sa muti traficul pe Calea Giulesti, care e doar o linie de tramvai fara peroane, este o idea mai buna?

  2. Si uite asa a mai pierdut un vot. Idee proasta sau nu, podul ala trebuie sa aiba o continuare spre afara orasului. Altfel, demontati-l si luati-l acasa. E la fel de inutil ca si prezenta unora prin Primarie.

  3. Nu e greu sa afli cati dintre cei care traversează podul vor sa ajungă în Militari, Chiajna, Roșu. Toți aceștia se înghesuie pe Iuliu Maniu sau Uverturii pt ca pălăriosul nu vrea sa deranjeze niște prieteni expropriind conform planului.

  4. de cand dicteaza un primar ce se intampla in bucuresti?
    consiliu ceva? nimic?
    aloo, unde te crezi domnu pe mosia lui maica-ta

    • domnule, cum sa transformi o zona perfecta pentru promenada in autostrada… vor exista drumuri radiale pana in A0, adica pe scurt acelasi c*ca*, insa ventrul orasului nu va fi plin de masini

    • Bună întrebare! Răspunsul meu: când le da fi frică de populație,autoritățile vor lucra în interesul ei! Frica înseamnă să răspunda material la orice prejudiciu făcut populatiei

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.