Primăria Capitalei nu susține continuarea proiectului pentru Drumul Expres de la Pasajul Ciurel la Autostrada A1 București – Pitești (zona Ciorogârla), conexiunea dintre Autostrada A1 și Autostrada Soarelui București – Constanța prin Piața Unirii fiind un proiect greșit de pe vremea lui Nicolae Ceaușescu, a transmis luni, 4 martie, primarul general Nicușor Dan.
Podul peste Dâmbovița de la Ciurel – Virtuții a costat peste 200 milioane lei, a fost inaugurat în 2020 (mandatul Gabriela Firea) și i s-a spus „cel mai scump viraj la stânga” pentru că lucrările nu au mai continuat conform planului cu un Drum Expres până la Autostrada A1, așa cum PNL i-a cerut lui Nicușor Dan în 2022 și 2023 (detalii aici). Legătura A1 – A2 ar urma să se facă pe Autostrada Bucureștiului la sfârșitul anului dacă Aktor reușește, totuși, să termine lotul 3 dintre Bragadiru și Joița (A1), în prezent la aproape 60%, dar cu mobilizare, în continuare insuficientă.
„Am spus de mai multe ori, proiectul de prelungire a investiției până la șoseaua de Centură, străpungerea A1 – A2 este un proiect al lui Nicolae Ceaușescu care visa unirea celor două autostrăzi de la Pitești și Constanța prin Piața Unirii. De 50 de ani, oamenii s-au convins că nu e o soluție să distribui fluxurile mari de trafic prin interiorul orașului. Așa cum este desenat, mai are două probleme mari: trece la 20 de metri de stația, de bazinul de apă potabilă de la Roșu, iar Curtea de Apel București a anulat definitiv un PUZ pentru acest proiect prin 2013, 2014. Consiliul General de atunci l-a luat copy paste și l-a pus în PUZ sector 6. A doua problemă, eu cred că noi aveam o mare oportunitate, așa cum au marile orașe europene unde ne place să ne plimbăm să transformăm Dâmbovița, un canal de beton, în ceva atractiv. Dacă vrei să folosești zona academică de la Regie, de la Biblioteca Națională, să-i dai un caracter pietonal nu poți să stimulezi fluxurile de trafic. Eu susțin foarte tare Drumurile Radiale”, a spus Nicușor Dan.
Contractul pentru Drumul Radial 1 Vest Expres – bulev. Timișoara la nivel de studiu de fezabilitate este semnat din aprilie 2023.
Primăria Sectorului 6 anunță, într-un răspuns pentru Hotnews.ro că riscă să piardă 5 milioane de lei pentru asfaltarea străzilor de pământ.
„Primăria Sectorului 6 a depus documentație pe Programul Anghel Saligny ca străzile din acea zonă, care nu au asfalt, apă, canalizare, gaze, niciun fel de utilități trase, nu au trotuare, deși sunt locuințe acolo, să le astfaltăm și să tragem utilitățile. Dar Primăria Sectorului 6 nu poate emite autorizație de construire pentru aceste lucrări foarte necesare deoarece avem interdicție de construire din cauza acestui proiect. Străzile acestea se intersectează cu culoarul de expropriere. Nu poți să emiți autorizație de construire pe fragmente și nu poți să ai un proiect tehnic pe bucăți, doar nu tragem rețeaua de canalizare pe bucăți. Este o rețea, nu se poate opri”, a explicat primarul sectorului Ciprian Ciucu.