Noua companie de Autostrăzi (CNIR) a început procedurile pentru selectarea directorului general cu mandat de 4 ani

Harta Reţelei Primare Sursa Ministerul Transporturilor

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) care va prelua de la CNAIR noile proiecte de investiții a început procedurile pentru selectarea directorului general cu mandat de 4 ani, a anunțat miercuri, președintele Consiliului de Administrație, Sorin Bota. În prezent, interimar, la conducerea executivă a Compania de Investiții Rutiere este inginerul Cătălin Urtoi, fost consilier personal al Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Urtoi a ajuns în ministerul Transporturilor susținut de societatea civilă ieșeană, s-a implicat și a contribuit la deblocarea unor proiecte importante pentru Moldova, dar a fost și acuzat de propagandă pro PSD. Operaționalizarea CNIR este jalon în PNRR, obiectivul fiind de a separa activitatea de întreținere/administrare care rămâne la CNAIR de cea de investiții – transfer la CNIR. În acest moment, CNIR are doar 7 angajați- cei 7 administratori.

,,În cadrul ședinței de astăzi, 07.06.2023, Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere S.A., a hotărât încheierea unui contract de servicii cu o companie specializată în domeniul resurselor umane, pentru declanșarea procedurii de angajare a directorului general și a directorului economic-financiar, conform prevederilor O.U.G. nr.109/20211. ” a transmis CNIR.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spunea că primul proiect transferat ar putea fi un lot al Autostrăzii Brașov-Cristian (A3), în timp ce Sorin Bota a menționat capetele din PNRR ale Autostrăzii Moldovei (detalii aici).

Doi foști directori generali ai Companiei de Drumuri, Mariana Ioniță și Ștefan Ioniță, un secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Foghiș (susținut de PNL), un fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor și vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților, social-democratul Marius Sorin Bota și Cătălin Urtoi, consilierul onorific al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, sunt noii administratori cu mandat de patru ani care au fost selectați pentru Consiliul de Administrație al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR).

Mariana Ioniță, de profesie inginer constructor, a fost director general CNAIR, numită în mandatul Lucian Bode, a condus CNAIR în mandatul lui Cătălin Drulă, dar a fost înlocuită imediat după ieșirea USR din Guvern (mandatul interimar Dan Vîlceanu) cu Cristian Pistol, în acel moment consiler pentru infrastructură al premierului Florin Cîțu și director implementare autostrăzi. Mariana Ioniță este secretar general al Ministerului Transporturilor. Mariana Ioniță are o bogată experiență în administrația publică, a fost detașată la Bruxelles și este o susținătoare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Moldova.

Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila, contract întârziat nu doar din cauza constructorului din Italia, ci și a statului care nu a făcut exproprierile la timp. Este singurul administrator cu specializare Drumuri și Poduri. Și la CNAIR un singur administrator a terminat CFDP – Septimiu Buzașu, după cum Economedia a scris aici.

Adrian Foghiș, „omul lui Bolojan”, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susținut de PNL, a condus Zona Metropolitană Oradea. Este absolvent de Șociologie și Științe Politice.

Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginer absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a fost vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților și a depus numeroase inițiative pentru dezvvoltarea infrastructurii de transport.

Bogdan Pascu, inginer mecanic, fost vicepremier în Guvernul Tăriceanu, a fost director general adjunct al CNAIR și director la firma de proiectare Consitrans. Bogdan pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, a fost și șef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.

Ion Cosmin Petrescu, a absolvit ASE- Facultatea de Cibernetică, este Președinte PNL Curtea de Argeș și administrator Electrica.

 

Sursa Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. Sinecuri,sinecuri ticalosilor!Companii peste companii,functii de functii si drumuri ioc!RUSINE nehalitilor si nesimtitilor!

  2. Și ce veți face cu vechea PNRR? DESFIINȚAȚI O! La ce bun două companii? Mâncători de bani și tot prost lucrează? Ajunge cât ați furat țara asta!.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *