Primăria București propune înființarea unei rețele de trenuri urbane cu opt linii care să plece din actualele gări din oraș și să lege Capitala de localitățile limitrofe, dar și cartierele între ele.
Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, primăria a propus finanțarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri, a anunțat Nicușor Dan într-o postare pe Facebook.
Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice.
Cele opt tronsoane sunt:
- Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson),
- Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson),
- Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson),
- Gara de Nord – Chitila – Scroviștea (al patrulea tronson),
- Gara Obor – Brănești – Islaz (al cincilea tronson),
- Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al șaselea tronson),
- Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea (al șaptelea tronson)
- Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson).
Valoarea totală a celor nouă proiecte este de circa 530 de milioane de euro, anunță Nicușor Dan, iar în realizarea trenului metropolitan Primăria București va colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei.