Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea a scos la licitație în SICAP (Registrul Electronic al Achizițiilor Publice) un contract de 1,44 milioane lei de achiziții de publicitate pe aeronavele care aterizează și decolează pe și de pe aeroportul din localitate. Scopul este de a stimula întoarcerea turiștilor în Oradea, după ce fluxurile de vizitatori care să cheltuie bani local au fost sever afectate de pandemia COVID. Cu atât mai mult se justifică acum o astfel de campanie, în opinia APTOR, cu cât 4 noi destinații europene sunt acum accesibile, prin zboruri cu avionul, de pe aeroportul orădean.
„Considerăm că este necesară realizarea unei campanii de marketing offline pentru creșterea fluxurilor turistice în Oradea. Odată cu anunțul oficial de reintroducere, din luna februarie 2021, a 4 noi destinații internaționale de pe aeroportul din Oradea: Bergamo, Bologna, Londra și Düsseldorf și având în vedere rezultatele demersurilor similare, prezentate mai sus, este imperios necesară demararea unei campanii de promovare a destinației turistice în rândul potențialilor turiști printr-o campanie de personalizare în scop publicitar a 2 aeronave”, este descrierea achiziției.
13 luni este durata contractului iar punctajul acordat de comisia de evaluare în departajarea ofertelor ține seama în proprorție de doar 40% de preț, 60% fiind impactul total estimat al campaniei. Acest al doilea criteriu presupune ca aeronavele selectate ar trebui să transporte cât mai mulți pasageri zilnic și bannerele cu care vor fi colantate să fie cât mai mari. Pentru a intra măcar în competiție, firma ofertantă trebuie să garanteze un impact minim de 411.000 pasageri.
Detaliat, lucrările de personalizare ale celor două aeronave presupun că colantarea fuzelajului din spate al acestora (ambele fețe laterale – minim 2,80 mp) și un număr de 82 de panouri de promovare pe ușile compartimentelor din cele două aeronave cu o acoperire minimă de 70% din suprafața personalizabilă.
Ofertele se vor deschide în 18 octombrie.
APTOR este o asociaţie finanţată din bugetul oraşului şi care încasează totodată şi o taxă specială din partea unităţilor de cazare pentru promovarea turismului. Președintele ei este și city managerul orașului, Mihai Jurcă. Director General este Elena Alina Toie.
Din raportul prezentat pe 2020, a rezultat că, faţă de 2019, numărul turiştilor din Oradea a scăzut cu 48%, fiind de 113.122. După aceste date, Oradea a fost a șasea cea mai vizitată destinație din România.
APTOR a realizat mai multe campanii de promovare a Oradiei (online şi offline) în scop turistic. Totodată, APTOR a realizat şi distribuit un ghid despre reguli în hoteluri în pandemie, respectiv a împărţit gratuit termometre contactless unităţilor de cazare cu peste 50 de angajaţi.
În 2021, campaniile au continuat. Potrivit unui comunicat al APTOR, turiştii cazaţi la una dintre unităţile de cazare clasificate din Oradea, pentru minim două nopţi consecutive, se bucură şi anul acesta de următoarele beneficii: acces gratuit la vizitarea celor 8 muzee din oraş şi secţiile lor, transport gratuit pentru 24 de ore în întreaga reţea de transport public şi reduceri la restaurantele şi cafenelele partenere.
Facilităţile sunt acordate cu suportul Primăriei Oradea şi în parteneriat cu societatea de transport public local OTL, instituţiile muzeale din oraş, dar şi cu unităţile din industria ospitalităţii.