Compania de Drumuri face o nouă licitație pentru modernizarea Drumului Național 71 Târgoviște – Sinaia, un contract care va depăși cu mult un miliard de lei. Este a treia încercare în ultimii ani de refacere a rutei Târgoviște – Sinaia (58 km), o șosea peticită în fiecare an și care are nevoie de lucrări majore de consolidare, mai ales pe traseul de munte, cu serpentine.
Alături de modernizarea tronsonului DN 7 Bâldana – Titu și proiectele de lărgire la 4 benzi DN 71 Bâldana – Târgoviște, respectiv Drum de mare viteză București – Târgoviște, reabilitatea sectorului de 58 de kilometri dintre Târgoviște și ieșirea în DN 1 la Sinaia reprezintă una dintre cele mai importante investiții din județul Dâmbovița. (n.r cele două modernizări pentru Drumurile Naționale sunt promise de PSD încă din 2017 FOTO)
Ultima licitație, lansată în septembrie 2021, în ultimele zile de mandat ale ministrului Drulă, a fost anulată, CNAIR invocând oferta neconformă, (o firmă din Turcia dar cu sucursală la Moscova) după cum Economedia a arătat aici.
De la anularea licitației și până luna aceasta când Consiliul de Administrație al CNAIR a aprobat relansarea procedurii de achiziție publică au trecut două luni, ceea ce înseamnă că s-a pierdut aproape un an între cele două licitații.
Dincolo de întârzierea majoră a proiectului, se pune acum și problema finanțării. Contractul din 2021 avea finanțare prin POIM 2014-2023 (regula N +3 cu decontare 85 % fonduri europene), dar acum, prin noul exercițiu POT- Programul Operațional Transport, dacă se obține finanțarea europeană, procentul de decontare de la Comisia Europeană va fi mult mai mic.
Pentru DN 71 Târgovişte – Sinaia proiectarea va dura 12 luni iar execuţia 24 de luni, urmând să fie construiţi şi 8 kilometri de şosea nouă, anunța în septembrie, Cătălin Drulă: „Acest sector al drumului național are o lungime de 58,8 km, iar proiectul presupune construirea a 14 poduri noi și reabilitarea altor 8. În plus, modernizarea include 2 noi pasaje și 2 parcări de scurtă durată. Investiția este evaluată la peste un miliard de lei, iar banii vor veni din fonduri europene.Ca termene, sunt prevăzute maximum 12 luni pentru proiectare și cel mult 24 de luni pentru execuție. DN 71 Târgovişte – Sinaia are o singură bandă pe sens, carosabil degradat şi surpări de teren mai ales în zona de munte, cu serpentine. Vara este intens circulat pentru că din DN 1 de la Sinaia sau dinspre Târgovişte se poate ajunge pe Transbucegi (DJ 713) până la Piatra Arsă, pe platoul Bucegilor”.
Un alt contract, tot de peste un miliard de lei, este cel pentru lărgirea la patru benzi a sectorului DN 71 Bâldana – Târgoviște (44 km), un proiect care ar trebui să meargă în paralel cu Drumul Expres București – Târgoviște (Valahia Express).
FOTO: În Programul de Guvernare PSD 2016-2020 sunt promise modernizări pe DN 7 și DN 71 în județul Dâmbovița.