Companiile de producție din România au un apetit ridicat pentru digitalizare, 8 din 10 urmărind să facă acest pas în următorul an și jumătate, arată datele colectate de Softlead.
Astfel, conform datelor colectate în perioada 1 aprilie – 20 mai de la 100 de fabrici din România, există o intenție clară de investiții în procese de transformare digitală. Mai exact, 84,4% dintre respondenți au în plan ca până la finalul anului 2023 să demareze acțiuni de digitalizare care să îi ajute în creșterea eficienței și productivității interne.
60% dintre companiile de producție care au răspuns chestionarului nu beneficiază de o digitalizare completă a tuturor activităților și proceselor interne.
Ce tipuri de aplicații software folosesc fabricile?
În cele mai multe dintre companiile de producție care au răspuns studiului de piață sunt utilizate doar soluții software dedicate activității de gestiune financiar-contabilă, în timp ce 15,6% au implementat deja aplicații complexe, cum ar fi cele de tip ERP (Enterprise Resource Planning), RPA (Robotic Process Automation) – 2,2% sau WMS (software pentru depozite – Warehouse Management System) – 4,4%.
Care sunt bugetele alocate de companiile de producție pentru digitalizare?
Pentru următoarele 12 luni, cele mai multe dintre companiile de producție (42,2%) care au în plan digitalizarea plănuiesc să aloce sume cuprinse între 5.000 – 10.000 de euro, în timp ce 8,9% dintre fabrici au indicat disponibilitatea de a aloca bugete consistente, de peste 20.000 de euro.
Studiul de piață a fost aplicat pe un eșantion de 100 de respondenți, reprezentanți ai companiilor de producție din România, ce ocupă poziții de top și middle management și responsabil achiziții.