Lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A7) poate fi deschis în 2024 doar cu o mobilizare dublă a constructorului din Bulgaria, a precizat pentru publicația Gândul.info directorul general al CNAIR Cristian Pistol. Șeful Companiei de Drumuri recunoaște întârzierile majore de pe șantierul lotului dintre Mizil și Pietroasele (28 km), în special cei aproape 20 de kilometri unde lucrează liderul de proiect, constructorul Trace din Bulgaria. În urmă cu câteva zile, Asociația Pro Infrastructură prezenta cea mai recentă monitorizare a lotului 2 unde, după un an de la intrarea în șantier, stadiul fizic de execuție este de doar 18%, deși termenul din contract este aprilie 2024. Contractul a fost semnat în iunie 2022 cu Asocierea bulgaro-română Trace – Coni.
Premierul Marcel Ciolacu și ministrul Sorin Grindeanu verifică marți, 12 septembrie, șantierele de pe Autostrada Moldovei.
Nu faptul că Pistol infirmă riscul/posibilitatea rezilierii este mai important, ci faptul că directorul CNAIR pune sub semnul întrebării inaugurarea în 2024.
„Sunt întârzieri pe lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, dar nu se pune problema rezilierii contractului cu Trace. Sper să finalizeze anul viitor lucrările. Au fost probleme pe acel lot, am avut o primăvară ploioasă, au fost probleme cu terenul de fundare. Din această cauză, s-ar putea să le mai dăm o prelungire de termen. Nu sunt nici eu mulțumit, trebuie să-și dubleze eforturile ca autostrada să fie gata în 2024. Repet, nu vorbim de reziliere”, a transmis Pistol (n.r sublinierea aparține Economedia).
Întârzierile de pe Lotul 2 au fost recunoscute săptămâna trecută și de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. „Am fost zilele trecute într-o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 2: Mizil – Pietroasele al Autostrăzii Ploiești – Buzău, construit de Asocierea româno-bulgară Coni SRL – Trace Group, unde am discutat cu ambii constructori și am verificat stadiul lucrărilor pe întregul lot. Primii 10 km sunt executați de constructorul român (Coni), iar următorii aproximativ 19 km sunt executați de constructorul bulgar (Trace). Lucrările pe partea constructorului român sunt pe un făgaș bun și avansat, însă pe lotul constructorului bulgar lucrările nu sunt în trend ascendent, dimpotrivă, motiv pentru care am atras atenția asupra măsurilor ce trebuie luate.
Sunt nemulțumit de stadiul lucrărilor constructorului bulgar, întrucât sunt încă într-o fază incipientă, la nivelul terasamentelor și fundațiilor, acesta justificând că a întâmpinat diverse probleme. I-am solicitat să se mobilizeze de urgență și va primi tot sprijinul nostru, dar vom crește și presiunea și prezența reprezentanților noștri în șantier, pentru a ne sigura că va crește ritmul lucrărilor”, a transmis Scriosteanu.