UPDATE Podul de Brăila, integrat în aplicațiile de navigație de la Waze și Google. Cât durează un drum de la București la Măcin sau de la Iași la Constanța cu trecerea Podului Brăila / Închiderea pe timpul nopții se aplică din 17 iulie

Pod Brăila Google Traffic

UPDATE: Închiderea Podului pe timpul nopții se va aplica din 17 iulie până pe 31 noiembrie de luni până vineri, a transmis CNAIR. „Program circulație pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila! Pentru finalizarea lucrărilor auxiliare la podul suspendat, în perioada 17.07.2023 – 30.11.2023 se va închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri, inclusiv, în intervalul orar 21:00 – 6:00, exceptând zilele de sărbători legale. Astfel, circulația rutieră pe pasaj va fi permisă de sâmbătă, ora 06:00 până luni, ora 21:00. În perioada închiderii circulației pe timpul nopții, traficul rutier va fi permis doar prin sensurile giratorii amenajate la intersecțiile cu DJ 221B Vădeni (km 1+180) și cu DN 22B (km 4+530) și deviat pe DN 22 către trecere BAC Smârdan – Brăila”, arată CNAIR.

Știrea inițială: Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat din România și prima legătură rutieră între județele Brăila și Tulcea a fost integrat chiar de joi seară, la doar câteva ore de la inaugurare, în aplicațiile de navigație Waze și parțial Google Maps. Pentru Waze, traseul include și drumurile de legătură deschise pe varianta scurtă Măcin, însă pentru Google Maps traseul include drumul (drum fără taxă), dar nu și drumurile de legătură. În Waze, podul și drumurile de legătură au apărut cu câteva zile înainte de deschiderea oficială, fiind cu restricție de circulație, dar restricțiile au fost eliminate joi, la ora 15.30, la deschiderea circulației pentru public, a precizat pentru Economedia Paul Dorneanu, coordonator Waze România.

Potrivit comisarului european pentru Transporturi, Adina Vălean, podul de la Brăila deschis pe varianta scurtă Măcin îi scutește pe șoferi de aproape o oră, timpul necesar trecerii Dunării cu BAC-ul. Trecerea Dunării cu BAC-ul se face contra cost atât la Brăila cât și la Galați. Potrivit site-urilor navrombac.ro și dunăre.ro, trecerea cu BAC-ul pe la Galați și Brăila costă 30 lei/autoturism respectiv 70/85 de lei pentru autovehicule grele. Trecerea Dunării se face din jumătate în jumătate de oră.

Podul de la Brăila asigură legătura rutieră între regiuni, Moldova, Muntenia și Dobrogea, iar pentru șoferii care vin dinspre Suceava, Bacău sau Iași spre Delta Dunării și Litoral este cea mai rapidă rută. De exemplu, vineri dimineață, un drum Iași – Constanța durează aproximativ 6 ore și 40 de minute. De la București (Centru) la Măcin (jud. Tulcea) aplicația Waze estimează un timp de parcurs de 2 h și 55 minute. De la București la Tulcea cel mai scurt și rapid drum este pe Autostrada Soarelui – Drajna – Hârșova – Tulcea, aproximativ 3 ore și jumătate, iar drumul prin Brăila durează cu o oră în plus.

Podul peste Dunăre de la Brăila a fost deschis circulației joi, la ora 15.30. Cel mai mare pod suspendat din România și al treilea din Europa ca lungime poate fi tranzitat de luni până vineri pe timpul zilei, însă noaptea se închide pentru demontarea macaralelor. Viaductul principal are 2 kilometri lungime, iar viteza legală este de 80 de km/h. a precizat Poliția Rutieră. „Circulația rutieră se va desfășura cu restricție de viteză de 80 km/oră, iar noaptea, în intervalul orar 21.00 – 06.00, de luni până vineri, circulația pe pod va fi suspendată. În weekend-uri și sărbători legale (chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii), circulația rutieră va fi deschisă. Aceste prevederi se aplică până la data de 30.11.2023”, arată un comunicat IGPR.

Contractul pentru podul Brăila a fost semnat cu asocierea italo -niponă WeBuild (Astaldi) – IHI Infrastructure în ianuarie 2018 pentru 2 miliarde lei (cost inițial), lucrările pregătitoare au început la sfârșitul acelui an, iar primul termen de inaugurare era decembrie 2021, amânat ulterior pentru decembrie 2022 respectiv 27 iunie/6 iulie 2023.

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit până acum în România, a fost inaugurat joi după amiază, iar în primii 5 ani trecerea va fi gratuită. Podul cu o lungime de 1974 de metri și o deschidere centrală de 1120 de metri (al treilea pod suspendat din Europa ca lungime) s-a deschis pe varianta scurtă de la Măcin (jud. Tulcea) urmând ca până la sfârșitul anului să fie dată în trafic și varianta lungă de 19 kilometri de la Jijila, la profil de drum cu patru benzi.

Comentarii

  1. Ticalosi de romani. Una ca au intarziat darea in folosinta cu un an si jumatate, doi ca au intarziat drumurile de legatura, exact ca la Bechet, acum cativa ani, cand podul era gata dar nu avea drumuri, trei, ca in loc sa faca treceri suprapuse au facut sensuri giratorii, de tot rasul. Chiar nu suntem in stare de nimic bun? Siktir!

  2. In atenția redacției !
    Sunt un adept al libertății de exprimare dar mă nedumerește faptul ca nu ați moderat comentariul de mai sus. Chiar dacă ar avea dreptate un astfel de limbaj este după părerea mea de neacceptat. Au fost cazuri când nu ați publicat comentarii critice la adresa dvs. dar publicați un astfel de comentariu fără reținere.
    Iar autorului să pună mâna pe carte sa învețe cum să se exprime corect in limba română.

  3. În mod real legaturile din Muntenia sau Moldova cu Pod Braila sunt dificile si cu mari întârzieri.
    Deocamdata e o iluzie ca aceasta “mareața realizare” aduce vreun progres in transportul rutier catre Tulcea sau Constanta.
    Incercați sa ajungeti pe Pod Br. la Tulcea din Buzau sau din Bacau.
    Nici bucurestenii nu ies prea bine din oraș pe A 2 si apoi de la Slobozia la Braila.
    Faceți alt plan decat sa traversati Braila la Pod!
    In curând se va ajunge la concluzia ca Podul nu e fezabil pentru Romania din lipsa conexiunilor.
    Nervi, pierdere de timp iar autoritătile taie panglici!🙃
    Sau trag beții!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *