Grindeanu, despre Podul Brăila: Este prima legătură rutieră între județele Brăila și Tulcea, un pod unic în România și în sud-estul Europei. Comisarul pentru Transporturi Adina Vălean: Va reduce durata de deplasare cu 50 de minute

Grindeanu Pod Brăila

Podul peste Dunăre de la Brăila, prima legătură rutieră între județele Brăila și Tulcea, este un pod unic în România și în sud-estul Europei, a spus ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, joi, la Brăila, la ceremonia de inaugurare a celui mai lung pod suspendat din România.

„Este un pod al sperenței, un pod al speranțelor pentru toți românii, un pod al speranțelor pe care și le-au pus locuitorii în această lucrare unică în România și în sud-estul Europei. Este prima conexiune rutieră din istoria României dintre județele Tulcea și Brăila. Până la urmă, este dovada că statul român știe să investească, să atragă bani europeni și să creeze noi locuri de muncă. România își consolidează, prin această lucrare de infrastructură inclusiv rolul strategic la frontiera de est a Uniunii Europene și a NATO”, a transmis ministrul Grindeanu.

Finanțarea europeană din Fondul de Coeziune pentru Podul de la Brăila este de 363 de milioane de euro, iar inaugurarea Podului va permite reducerea duratei de tranzit între cele două județe cu aproape o oră (timpul necesar trecerii cu BAC-ul) a explicat Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean. „Fiecare lucrare de infrastructură aduce prosperitate și confort pentru cetățeni. Cele aproape 50 de minute scutite cu această nouă conexiune ne așteptăm să ducă la dezvoltarea economică a comunităților din regiune, pentru transportatori, să aibă un impact pozitiv pentru Moldova și Dobrogea. În plus, acest pod are o importanță sporită în contextul geo politic al războiului din Ucraina. Infrastructura de transport din regiune este vitală pentru a îmbunătăți securitatea a Uniunii Europene. Capacitatea infrastructurii trebuie sporită și civil și militar”, a spus Adina Vălean.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit până acum în România, va fi inaugurat joi după amiază, iar în primii 5 ani trecerea va fi gratuită. Podul cu o lungime de 1974 de metri și o deschidere centrală de 1120 de metri (al treilea pod suspendat din Europa ca lungime) se deschide pe varianta scurtă de la Măcin (jud. Tulcea) urmând ca până la sfârșitul anului să fie dată în trafic și varianta lungă de 19 kilometri de la Jijila, la profil de drum cu patru benzi.

Contractul pentru podul Brăila a fost semnat cu asocierea italo-niponă WeBuild (Astaldi) – IHI Infrastructure în ianuarie 2018 pentru 2 miliarde lei (cost inițial), lucrările pregătitoare au început la sfârșitul acelui an, iar primul termen de inaugurare era decembrie 2021, amânat ulterior pentru decembrie 2022 respectiv 27 iunie/6 iulie 2023.

Date tehnice: lungimea totală a podului este de 1974,3 metri;

înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației;

podul are 3 deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean;

tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost madein RO la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galați.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Podul minciunilor oficiale…La Cernavoda, Romania a renuntat la proiectantii japonezi datorita sumelor mari de bani cerute, ce blocau dezvoltarea tarii. Atunci inginerul Anghel Saligny a inovat structuri si grinzi din fier moale si a reusit sa proiecteze podul la costuri mult reduse functional si astazi.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.