Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila – Galați și podurile UMB de pe Autostrada de Centură București Nord, construite cu oțel produs la combinatul siderurgic Liberty Galați

Pod Brăila tablier

Podul peste Dunăre de la Brăila, al treilea din Europa, podul peste Siret de pe Drumul Expres Brăila-Galați și podul de la Cernica pe lotul UMB de pe Autostrada de Centură București Nord sunt construite cu oțel produs la combinatul siderurgic Liberty din Galați, potrivit Aidei Nechifor, directorul general Liberty Galați. Cel mai mare angajator al polului de dezvoltare Brăila-Galați unde lucrează peste 7000 de persoane exportă oțel în peste 30 de țări și spune că, în ultimul an a crescut producția de oțel pentru a acoperi cererea din regiune. Însă, piața -țintă rămâne cea internă, în special pentru proiecte majore de infrastructură de transport, a explicat Aida Nechifor : ,,În ultimul an am crescut semnificativ producția și nu ne vom opri aici. Vom crește în continuare nivelul producției la Galați pentru a acoperi cererea de oțel din regiune și toate acestea chiar pe fondul evenimentelor din Ucraina care au afectat lanțul nostru de aprovizionare. De asemenea, Liberty este un exportator de top, dar piața noastră țintă rămâne România și încercăm să acoperim nevoia internă. Suntem prezenți cu materialul produs la Galați, oțelul nostru regăsindu-se în infrastructură, atât la nivel local cât și național. Producem oțel pentru Podul peste Dunăre de la Brăila, de asemenea pentru podul peste Siret care face parte din proiectul Drumului Expres Brăila -Galați, pentru centura Galați și pentru podul peste lacul Cernica pe Autostrada București Nord” a transmis șefa Liberty Galați la o conferință dedicată investițiilor pentru zona Brăila-Galați.

Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar constructorul a intrat în teren la sfârşitul anului 2018. Antreprenor general este asocierea italo-niponă Astaldi – IHI Infrastructure, care a câştigat contractul de aproape o jumătate de miliard de euro. Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019.

Pe șantierul Drumului Expres Brăila -Galați unde lucrează UMB, viaductul peste Siret va avea aproape un kilometru, pe Centura Galați ( VO Galați) unde sunt prevăzute 34 de lucrări de artă, UMB este așteptat să intre în șantier în această vară, iar de anul viitor constructorul băcăuan începe lucrările și pe Autostrada de Centură București Nord, lotul 4 de la Cernica.

O altă mare lucrare a UMB unde ar putea fi folosit oțel de producție internă este podul peste Siret de la Cosmești.

Dacă oțelul din producție internă ajunge pe șantierele de infrastructură rutieră, oțelul pentru șinele de cale ferată este de import.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *