Podul peste Prut de la Ungheni, la frontiera cu Republica Moldova, riscă să devină un pod „muzeu” dacă investiția nu va fi sincronizată cu secțiunea de Autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni, mult în urma calendarului preconizat, atrage atenția Irinel Bucur, reprezentantul Asociației civice Împreună pentru Autostrada A8, una dintre asociațiile din regiune care sprijină proiectele de autostradă pe care Moldova le așteaptă de foarte mulți ani.
Concret, proiectul podului peste Prut pe care îl va construi România (în parteneriat cu autoritățile de la Chișinău) ar urma să fie lansat în licitație în primele luni ale anului viitor cu un termen de execuție de 2 ani cu tot cu drumul de legătură, însă pentru valorificarea investiției de cel puțin 40 de milioane de euro este obligatorie conexiunea cu Autostrada Unirii și cu Autostrada Moldovei A7 (nodul turbion la Pașcani).
Reprezentantul Asociației arată că problema traseului final, deși acceptat de Jaspers, încă nu este complet rezolvată.
„Podul de la Ungheni sau cum vom avea un pod și o vamă muzeu, la granița cu Republica Moldova! Se preconizează ca în noiembrie vom avea acord de mediu și în decembrie indicatori aprobați prin hotărâre de guvern, urmând apoi licitația în vederea execuției, execuție care va dura probabil 2 ani. Ok, până aici dar cine a mers la Ungheni știe clar cum e drumul, știe clar ce acces există acum și mai știe ca podul ăla va rămâne muzeu, împreună cu vama, până când autostrada A8 care sa lege podul de Iași și mai departe de A7 la Pașcani și Târgu Mureș în Transilvania, podul ăla e practic inutil!