Autostrada Ploieşti – Braşov poate fi construită într-un timp mai scurt, cel puţin aşa susţine Vlad Oprea, primarul staţiunii Sinaia, care spune că iarna este „mai blândă” şi anumite tipuri de lucrări pot fi continuate şi în sezonul rece.
Declaraţiile primarului Vlad Oprea au fost publicate pe pagina de Facebook a Companiei de Drumuri, într-un material despre stadiul proiectului Autostrăzii de pe Valea Prahovei (n.r. primul proiect de Autostradă din România care are şi site dedicat).
Pe lângă aprecierile privind „încălzirea vremii de la munte”, primarul din Sinaia face şi comparaţii cu alte ţări care ar avea tuneluri cu o vechime chiar şi de un secol.
„Durata de execuție va fi cu siguranță mai mică având în vedere anotimpul de iarnă destul de blând. Resursele umane implicate în realizarea acestor lucrări cu siguranță nu le avem în zonă. Vorbim de viaducte, tuneluri mai mici și personalul calificat va trebui să vină din altă parte, iar materialele de excavație vor fi și la drumuri… Dacă ne uităm la țările civilizate din Europa (Elveția, Franța, Italia) toate au aceste tuneluri (de lungimi de peste 10 kilometri) exploatate de 20-30, chiar și de 100 de ani”, a spus Vlad Oprea, potrivit CNAIR.
Important de menţionat că, în zona de munte, Autostrada A3 va atinge o altitudine maximă de aproximativ 1.000 de metri, în acest caz, perioada de lucru efectiv fiind mult mai restrânsă decât la câmpie.
Nu este foarte clar ce înseamnă „un timp mai scurt” pentru construirea Autostrăzii de pe Valea Prahovei, având în vedere faptul că de-abia s-a semnat contractul pentru documentaţia tehnică (Studiul de fezabilitate şi Proiect Tehnic), termenul de predare fiind de 30 de luni pentru SF, respectiv 6 luni pentru PT.
Totuşi, pentru tronsoanele critice, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a cerut un calendar accelerat şi a avansat un termen de finalizare al întregului proiect 2026 – 2027. „Până vom putea circula pe A3 între Ploiești și Brașov, există o serie de soluții pe care vrem să le implementăm împreună cu autoritățile locale, pentru fluidizarea traficului: construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante și modernizarea celor existente; sensuri giratorii și pasaje la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal; o parcare nouă la Bușteni, în centru, astfel încât benzile de circulație să nu mai fie blocate de mașini care staționează”, anunţa, pe pagina sa de socializare, la semnarea contractului, ministrul Cătălin Drulă.
În primăvara anului trecut, edilul din Sinaia se arăta încrezător că Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Valea Prahovei (al cărei preşedinte este) poate prelua şi construi sectorul de la Comarnic de pe Autostrada A 3, deşi nu are experienţă similară în asemenea lucrări de infrastructură rutieră. ADI Valea Prahovei reuneşte autorităţi de pe Valea Prahovei şi Braşov: Oraşele Sinaia, Azuga şi Comarnic, respectiv judeţul Braşov şi oraşul Râşnov.