România şi alte șase țări solicită Uniunii Europene să scutească producătorii auto de amenzile pentru emisii de dioxid de carbon, aplicate de anul viitor / Ședință la nivel de miniștri, programată joi

trafic, masini, aglomeratie Sursa foto: CarVertical

O coaliție formată din șapte state membre ale Uniunii Europene, între care și România, solicită luarea de măsuri pentru a menține competitivitatea industriei auto a blocului într-un moment în care aceasta trebuie să investească în inovare pentru a se conforma limitelor de emisii mai stricte, scrie Bloomberg.

Italia, Polonia, România și Austria s-au alăturat unui grup care îi va îndemna joi pe miniștrii Concurenței din UE să găsească o soluție pentru a evita amenzile pentru producătorii de automobile care depășesc noile obiective privind emisiile care urmează să intre în vigoare în 2025.

Alianța, din care mai fac parte Bulgaria, Republica Cehă, și Slovacia, dorește, de asemenea, să rafineze politica în domeniul automobilelor prin echilibrarea stimulării cererii cu sprijinul pentru investiții.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Industria se află acum într-un moment critic, confruntându-se cu provocări semnificative legate de producție, ocuparea forței de muncă și concurența globală, care necesită acțiuni urgente și coordonate la nivelul UE”, au declarat țările într-o propunere comună văzută de Bloomberg News. Următorul ciclu legislativ de cinci ani „prezintă o oportunitate de a alinia mai bine politica industrială la obiectivele mai largi ale UE privind decarbonizarea și competitivitatea”.

Stimularea poziției producătorilor europeni pe scena mondială este una dintre prioritățile-cheie ale președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în timpul celui de-al doilea mandat al său, până în 2029. În timp ce o nouă echipă de comisari a fost aprobată miercuri de Parlamentul European, von der Leyen le-a spus legislatorilor că industria auto din regiune este o „mândrie europeană” și s-a angajat să se asigure că „viitorul automobilelor va continua să fie fabricat în Europa”.

De asemenea, von der Leyen a declarat reporterilor că va conduce personal un nou dialog strategic în curs de desfășurare cu industria auto și cu actorii implicați.

Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, producătorii de automobile din blocul comunitar se confruntă cu provocări din ce în ce mai mari pe măsură ce cererea de vehicule electrice dezamăgește și costurile cresc, înaintea unor reglementări mai stricte pentru reducerea emisiilor de carbon. Producătorii auto au solicitat, de asemenea, o soluție de reglementare pentru a evita amenzile pentru depășirea obiectivelor de emisii pentru 2025, care s-ar putea ridica la miliarde de euro pentru unii dintre ei – chiar în timp ce producătorii chinezi de vehicule electrice impulsionează vânzările în regiune.

„Astfel de sancțiuni ar limita grav capacitatea industriei de a reinvesti în inovare și dezvoltare, afectând astfel competitivitatea Europei pe scena mondială”, au declarat cele șapte națiuni. „Asociația Constructorilor Europeni de Automobile a subliniat aceste preocupări și susținem necesitatea unor măsuri adecvate urgente și a unor mijloace financiare adecvate la nivelul UE, inclusiv a unui posibil pachet pe termen scurt, pentru a facilita o tranziție echitabilă care să nu submineze în continuare competitivitatea europeană.”

În propunerea sa, alianța a solicitat o evaluare a standardelor privind emisiile de carbon pentru autoturismele și autoutilitarele noi, afirmând că este nevoie urgentă și de o reglementare care să asigure prevenirea ieșirii investițiilor din cercetarea și dezvoltarea tehnologiilor ecologice.

„Un raport privind progresele înregistrate și o evaluare cuprinzătoare trebuie prezentate cât mai curând posibil, cu o revizuire propusă de Comisie încă în 2025”, a declarat aceasta, adăugând că ar putea fi, de asemenea, necesară o evaluare a altor măsuri conexe, cum ar fi legile privind energiile regenerabile, infrastructura combustibililor alternativi și sistemul UE de comercializare a emisiilor.

În prezent limita de emisii la nivelul întregii flote a UE este de 116 grame CO2/km, măsurată pe baza aşa-numitei procedură de testare WLTP, dar urmează să scadă până la 94 g CO2/km în 2025, amintește Agerpres. Depăşirea limitelor de CO2 ar putea duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare CO2 gram/km în plus înmulţit cu numărul de vehicule vândute. În aceste condiţii, companiile auto s-ar putea confrunta cu amenzi de sute de milioane de euro.

Producătorii auto europeni se confruntă cu dificultăţi semnificative deoarece cererea pentru vehicule electrice (EV) dezamăgeşte iar costurile cresc, în plus pe lângă norme mai dure privind emisiile de CO2, Limitele mai dure din 2025 fac parte din planurile de interzicere a automobilelor cu motoare pe benzină şi motorină din 2035.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.