Săptămână de foc la Transporturi: Mariana Ioniţă va fi revocată miercuri de la conducerea CNAIR. Indemnizaţia şefilor Companiei de Drumuri este de 43.895 lei / Un specialist în ţiglă metalică revine administrator la Tarom

Ioniţă şi Pistol CNAIR Mariana Ioniţă şi Cristian Pistol sursa FOTO CNAIR

Mariana Ioniţă va fi revocată miercuri de la conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), conducerea executivă a Companiei de Drumuri urmând să fie preluată de Cristian Pistol, preşedinte al Consiliului de Administraţie, fost director al proiectelor de autostradă din CNAIR, au precizat surse oficiale pentru Economedia.

Pistol revine în CNAIR din poziţia de consilier al premierului pe probleme de infrastructură, chiar săptămâna trecută declarând public că lotul doi al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda (24 km) şi lotul 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti (40 km) nu au şanse foarte mari de deschidere până la sfârşitul anului la configuraţia de 4 benzi.

Mariana Ioniţă, inginer de construcţii, civile a fost numită la conducerea CNAIR în februarie 2020 în mandatul fostului ministru Lucian Bode şi la recomandarea lui Ludovic Orban (şi el fost ministru al transporturilor în 2007 şi 2008), venind de pe o funcţie de conducere din Ministerul Transporturilor: director al Direcţiei Reglementări Tehnice şi Autorizaţii de Construire.

De remarcat că Ioniţă a lipsit de la unele evenimente organizate în campania electorală de la sfârşitul anului trecut (de exemplu redeschiderea Podului peste Argeş de pe DN 5, unde au fost Orban şi Bode. Podul nici nu a fost recepţionat). Printre principalele obiective ale mandatului menţionăm încurajarea firmelor româneşti şi a constructorilor autohtoni, inclusiv prin burse acordate studenţilor de la Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti – Facultatea de Căi Ferate Drumuri şi Poduri (CFDP). Pe de altă parte, au fost şi nereuşite: în vara anului trecut, CNAIR a lansat licitaţia pentru construirea centurii Comarnic la profil de autostradă (având la bază o documentaţie prea veche, din 2008) iar în ianuarie 2021 licitaţia a fost anulată pentru a include centura în contractul pentru întreaga autostradă Ploieşti – Braşov.

43.895 lei indemnizaţia în CNAIR pentru Director General, director general adjunct şi director economic

Mariana Ioniţă ocupă funcţia de director general interimar, nu a fost numită în urma unui concurs pe Ordonanţa 109 (Guvernanţa corporativă a companiilor de stat), iar indemnizaţia este de 43.895 lei. Aceeaşi indemnizaţie este prevăzută şi pentru funcţiile de director general adjunct, respectiv director economic. Pentru funcţiile de Preşedinte al Consiliului de Administraţie sau membru CA indemnizaţia este de 13.215.

O decizie care urmează să fie luată în curând îl priveşte şi pe inginerul Marin Griguţă, numit de fostul ministru Cătălin Drulă, director general al Companiei de Investiţii Rutiere (CNIR).

Ce drumuri ar putea fi deschise până la sfârşitul anului:

Singura autostrada a cărei deschidere nu este pusă la îndoială este A3 Târgu Mureş – Ungheni (9 km, din care jumătate drum de legătură). Pentru lotul doi al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda (24 km) şi lotul 2 Craiova – Piteşti (40 km între Balş şi Slatina) se pune problema unor recepţii parţiale dacă vremea va permite lucrări târziu, în toamnă sau o deschidere half – profile, adică pe un singur sens (situaţie care ar elimina ambuteiajele de pe DN 1 şi DN 65). La capitolul Centuri, sunt mai avansate lucrările la VO Satu Mare (14 km din cei 20 km), Drumul de Legătură Giurgiu – 7 km şi „ciotul de centură” Mihăileşti pe DN 6, o şosea de doar 3 km la care se lucrează de aproape un deceniu. Cât priveşte pasajele, singurul pod care va fi deschis circulaţiei până la finalul anului este pasajul clasic de la Mogoşoaia, pe Centura Bucureşti Nord – termen estimat 1 octombrie.

Mihăiţă Ursu, specialist în ţiglă metalică revine administrator la Tarom

Ministerul Transporturilor a convocat pentru astăzi, Adunarea Generală a Acţionarilor TAROM, printre motivele principale fiind înlocuirea lui Costin Ţîră – Rădulescu cu Mihăiţă Ursu (fără experienţă relevantă în domeniu, director al unei firme de vânzări ţiglă metalică potrivit CV-ului), potrivit unor surse apropiate situaţiei. Bancherul Țîră Rădulescu – din partea USR – a fost promovat secretar de stat în mandatul lui Drulă pentru domeniul feroviar, iar în CA Tarom a intrat în luna iulie. Mihăiţă Ursu, fost director general Tarom în 2020, revine, astfel, în funcţia de administrator în CA Tarom. Remuneraţia brută lunară pentru membrii Consiliului de Administraţie este de 12.500 RON.

Mariana Ioniţă şi Cristian Pistol sursa FOTO CNAIR

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *