Șeful CNAIR a anunțat rezultatele testelor de la Podul Brăila: Constructorul nu a respectat rețeta și nici așternerea asfaltului / Varianta lungă pe la Jijila se deschide de-abia în toamna 2024, potrivit graficului WeBuild

Reparații Pod Brăila sept 2023

Compania de Drumuri a avut nevoie de 4 luni pentru a recunoaște că denivelările și fisurile asfaltului pe Podul peste Dunăre de la Brăila nu sunt cauzate de traficul greu, ci de erorile de execuție la producerea și așternerea covoarelor asfaltice. Miercuri, pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați, șeful CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că rezultatele testelor arată „nerespectarea rețetei producerii și așternerii mixturilor bituminoase”. La începutul lunii august, la apariția primelor denivelări, CNAIR anticipa că problemele reale ar putea fi din cauza mixturii: „Periculos nu este, sunt niște deformări pe care le-am constatat și noi. Nu doar Podul Brăila are probleme, în general obiectivele de infrastructură noi au o perioadă… în care se mai tasează. Am cerut antreprenorului să facă o expertiză, poate fi și o metodologie de așternere a asfaltului care nu s-a potrivit acestui tip de pod” (detalii aici).

„În timpul caniculei noi am instituit restricții de 7,5 tone pentru că acestea pot ajuta la degradarea mixturilor bituminoase. Evident că acesta nu este factorul principal, acesta este un factor colateral să spun așa. E clar că rețeta folosită de ei la mixturile bituminoase nu a fost una corectă. Am solicitat de la toți experții, inclusiv intern, CESTRIN (n.r. Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică) ne-a prezentat un raport săptămâna trecută care a fost comunicat antreprenorului și supervizorului lucrării că nu au respectat rețeta, nu au respectat producerea și așternerea așa cum ar fi trebuit”, a declarat Cristian Pistol, pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați.

Întrebat dacă este nevoie de reasfaltarea întregului Pod, Pistol a declarat: „Concluziile raportului sunt clare. Nu au fost respectate rețeta și tehnologia. Măsurile de remediere le așteptăm din partea consultantului. Consultanța va veni cu o propunere. Evident că noi știm ce avem de făcut. Este un contract FIDIC galben (n..r proiectare și execuție) cu niște reguli, iar în acest tip de contract inginerul dispune măsurile de remediere. Am deschis revendicări și vom executa garanția de bună execuție și o vom face dacă nu remediază”.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Declarațiile lui Cristian Pistol au fost publicate pe Canalul YouTube „The Romanian”:

În privința variantei Jijila, Pistol a precizat că stadiul e avansat și în două luni ar putea fi deschisă varianta lungă, dar graficul transmis de WeBuild este pentru octombrie 2024.

În decembrie 2022 s-a aplicat hidroizolația (n.r pensulabilă, nu cu membrană bituminoasă), iar în martie 2023 au început asfaltările (detalii aici).

Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția de aproximativ 500 milioane euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Asfaltul e problematic la toate podurile suspendate și în special la cele cu placa ortotropa din cauza multitudinii și amplitudinii deplasarilor.
    Asfaltul cilindrat e cea mai proasta opțiune ( dar evident cea mai ieftina) pentru că este cel mai rigid tip de covor asfaltic. In mod normal se lucrează cu asfalt turnat sau mai nou se folosesc asfalturi cu liant din rasina epoxy in loc de bitum. Culmea chiar în Japonia e dezvoltata o astfel de soluție special pentru poduri suspendate.
    Mai puneți mâna pe carte când faceți ceva nou. Iar vrem sa facem ca la noi dar să iasă ca la ei.

  2. In Japonia tot așa asfaltează ce au spus ei lasă că la Romania merge e uite că nu e cum vor ei sa asfalteze pe banii lor sa vezi ce bine le iese

    • Pentru orice om serios din această țară, devine din ce în ce mai enervant să fie informat că aproape tot ceea ce se construiește, se construiește prost.
      Propun să se preia procedura de la construcția unei nave, unde exista proiect aprobat și supraveghere continua pe timpul constructiei de către constructor, de către beneficiar și de către o a treia parte, independentă de celelalte doua, care certifică la terminarea construcției conformarea la proiectul aprobat și toate reglementările aplicabile referitoare la construcția respectivă.

      • Credeti ca nu e destula birocratie in orice se construieste? Nu exista destule legi ignorate?
        Faptul ca se construieste prost este legat strict de calitatile acestui popor: mentalitate si hotie de ev mediu conduse cu iscusinta de gastile de covrigari si impostori de elita din care fac parte Ciolaci, Grindeni, Ciuci, Bozi, batistute si ficusi aroganti-gretosi. Vor urma firesc sosoci, auristo-securisto-ciolaci si restul de lighioane.

  3. Unde sunt probele si contraprobele de beton ,otel beton ,asfalt etc prelevate in diferitele faze de executie,cat si rezultatele incercarilor de laborator?Pe baza lor se puteau trage concluzii de remediere la timp.Sau nu s-a vrut?

  4. posibil răspuns. Cred ca la Realitatea se spunea ca pe lângă japonezi și ce or mai fi venit, a mai apărut o firma românească cu 5%.
    Chiar aveau japonezii nevoie de un colaborator local?…

  5. Nu sunt specialist în construcții, dar întreb: Cine a făcut recepția lucrarii? Aceste nereguli nu trebuiau văzute atunci?

    • Nu e receptionata ! A fost DATA IN FOLOSINTA CIRULATI. ILEGAL !!! Sau cum se zice : “Pe barbs” lui Grindeanu, propaganda electorala marca PSD !

  6. .. dacă sunt echipe de hoți in gașca cu politicul Totul este compromis , se fura din ce in ce mai mult, nu există responsabilitate juridică, nu acționează legea , hoții de bani publici sunt protejați de lege, birfadul politic de la Neamț cu podul suspendat este uitat voit….justiția este apărătorul lui nu acuzatul

  7. Cum sa vii sa spui dupa ce ai dat in folosinta cu alai ca nu s-a respectat reteta si tehnologia? Pai la ce ati platit consultanta, la ce v-ati dus de atatea ori pe santier, sa va faceti poze cu neconformitatile? MARS!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.