Sindicatul drumarilor din CNAIR amenință cu proteste și solicită să fie exceptați de la reducerile de posturi și cheltuieli / Organigrama CNAIR, discutată luni, în ședința Consiliului de Administrație

Drum Expres Craiova Pitești Lot 3 Sursa : CNAIR DRDP Craiova

Sindicatul drumarilor din CNAIR amenință cu proteste dacă Guvernul nu va aproba exceptarea Companiei de Drumuri de la Legea 296/2023, legea prin care se taie posturi de conducere și se reorganizează companiile de stat, potrivit unui comunicat de presă al Sindicatului reprezentativ ,,Elie Radu”. Anunțul sindicaliștilor din CNAIR vine în contextul discuțiilor programate luni, 11 decembrie în Consiliul de Administrație al CNAIR privind noua Organigramă și, posibil, reorganizarea CESTRIN, Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică. CESTRIN, organism cu o oarecare independență în cadrul CNAIR a emis rapoarte de neconformitate cu privire la Podul Brăila arătând practic, că lucrările pe care CNAIR și consultantul ar fi trebuit să le verifice nu sunt de calitate după cum Economedia a scris aici. La sfârșitul lunii noiembrie, Sindicatul Elie Radu îi solicita Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu un Memorandum pentru exceptarea de la Legea 296.

Sindicatul drumarilor Elie Radu anunță că începe și pichetarea sediului CNAIR și ale Direcțiilor Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) : ,,Deşi C.N.A.I.R. SA are peste 7000 de salariaţi şi un sindicat reprezentativ care coalizează peste 5000 de oameni, dialogul social lipseşte cu desăvârşire în această Companie. Sindicatul Drumarilor Elie Radu, sindicat reprezentativ la nivelul acestei companii, s-a implicat activ în vederea exceptării C.N.A.I.R. SA de la aplicarea legii nr. 296/2023, considerând că activitatea acesteia ar afectată profund, cu impact asupra siguranței rutiere a țării, având în vedere importanţa strategică a Companiei la securitatea naţională a României. În acest sens, sindicatul a realizat propria analiză, a fost în audienţă la ministerul de resort, a făcut adrese după adrese în vederea convingerii conducerii C.N.A.I.R. că este nevoie de un dialog social pentru a putea găsi cele mai bune soluţii în privinţa acestei companii. Nici o adresă însă pare să nu aibă impact asupra conducerii acestei companii, care de mai bine de o lună refuză dialogul asupra măsurilor care vor avea un impact major asupra activităţii şi salariaţilor C.N.A.I.R. SA. Toate demersurile făcute de conducerea companiei sunt ţinute la secret şi ne aşteptăm ca peste noapte organigramele să treacă avizate de Consiliul de Administraţie şi aprobate de Adunarea Generală a Acţionarilor, fără nicio analiză serioasă şi temeinică. Din acest motiv, Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” va începe o activitate de sesizare a autorităţilor competente cu privire la legalitatea oricăror măsuri care se vor lua fără a respecta dialogul social. Vom solicita efectuarea unor controale de către Inspectoratul Teritorial de Muncă şi nu în ultimul rând, va începe pichetarea sediului C.N.A.I.R. şi ale Direcţiilor Regionale de Drumuri şi Poduri şi Secţiilor de Drumuri Naţionale.” – Sindicatul CNAIR Elie Radu.

Potrivit sindicaliștilor, lucrările de întreținere trebuie și pot să fie făcute în regie proprie, nu cu firme private : ,,Lucrările de întreținere curentă fac obiectul de activitate al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar acestea se fac cu muncitori. Numărul muncitorilor de la Districtele de drumuri a scăzut foarte mult în ultimii ani, ajungând la 33 % din totalul personalului companiei. Acest lucru s-a întâmplat în detrimentul drumurilor care nu pot fi întreținute cu un număr mic de muncitori și fără uneltele și utilajele necesare. De suferit au inclusiv participanții la trafic care își strică mașinile pe drumurile din România, C.N.A.I.R. plătind sute de milioane de lei despăgubiri, bani cu care s-ar putea cumpăra aceste echipamente. Spre exemplu, Transfăgărășanul, care pe sectorul cuprins între Bălea Lac și Vidraru are 4 tunele, 394 podețe, peste 30 poduri și peste 20.000 metri de ziduri de sprijin, a ajuns să fie întreținut de 8 muncitori, un deservent de utilaj și 2 șefi de district. Autostrăzile sunt întreținute de către Centrele de Întreținere și Coordonare (CIC), care conform Normativului AND 596/2009, pentru fiecare ~30 km de autostradă ar trebui să aibă 2 ingineri șef CIC, 5 ingineri sau tehnicieni pentru programare și urmărire lucrări, urmărirea exploatării autostrăzii și ~70 muncitori din diferite domenii (instalatori, conducători auto, magaziner, mecanici de utilaje, muncitori calificați construcții și muncitori necalificați). În prezent, un CIC are angajați 1-2 ingineri şi 4-9 muncitori calificați și deservenți, care, suplimentar față de lucrările de întreținere curentă și igienizare a autostrăzii (în programul de lucru), asigură intervenția la evenimentele rutiere produse pe sectorul administrat, indiferent de oră și ziua producerii, pentru asigurarea semnalizării rutiere corespunzătoare și a degajării părții carosabile.” – Sindicatul Elie Radu

Sursa : CNAIR DRDP Craiova

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *