Transporturile agabaritice distrug sistematic drumurile naționale, susține sindicatul ,,Elie Radu”, sindicatul reprezentativ din CNAIR care îi solicită ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu ca activitatea de verificare a camioanelor agabaritice să fie preluată de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) la Compania de Drumuri. La începutul anului, sindicatul îi solicita ministrului de resort ca ISCTR să reia ,,controalele reale” pentru camioane, PNL schimbând șeful ISCTR care în mandatul lui Cătălin Drulă începuse ,,controale pe bune“.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sindicatul drumarilor transmite că cel mai eficient control îl pot face cei care sunt responsabili cu întreținerea și repararea rețelei de autostrăzi și Drumuri Naționale : ,, Transporturile care depășesc greutatea maximă admisă distrug sistematic drumurile!

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, care reunește angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, trage un semnal de alarmă asupra modului în care transporturile agabaritice, care depășesc greutatea maximă prevăzută de lege, distrug sistematic infrastructura rutieră! Cea mai eficientă posibilitate de prevenție este controlul riguros al transportatorilor, care trebuie efectuat de către echipaje din cadrul CNAIR – companie responsabilă de întreținerea și repararea drumurilor naționale și a autostrăzilor. În prezent – exceptând zonele de trecere a frontierei – controlul agabaritic, în interiorul țării, este realizat de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (I.S.C.T.R.) – instituție care a preluat în dotare cântarele de la vechea CNADNR – actualmente CNAIR.  Sindicatul Drumarilor Elie Radu a transmis, la începutul acestui an, ministrului Transporturilor o scrisoare în care a motivat necesitatea preluării acestor atribuții de către CNAIR. Tragem și acum acest semnal de alarmă deoarece pe timp de caniculă și temperaturi mari, asfaltul poate suferi deformații majore ireversibile sub presiunea traficului greu. Considerăm că instituția responsabilă de repararea și modernizarea drumurilor este cea mai în măsură să îi verifice pe cei care, nerespectând prevederile legii, le pot distruge. ” au transmis sindicaliștii din CNAIR.
Propunerile Sindicatului Elie Radu transmise ministrului Grindeanu încă de la începutul anului :

„Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat domnului ministru:

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

– modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii noştri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate;
– achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice aşa cum se procedează în alte ţări din Europa. În prezent CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale. Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone”, a transmis Sindicatul din CNAIR.