Stellantis vrea să dezvolte, în UE, o rețea de minimum 15.000 de puncte de încărcare pentru mașinile electrice

statii incarcare, masini electrice

După ce ACEA a avertizat UE că are prea puține puncte de încărcare pentru mașini electrice și prea puțin performante, doar unul din nouă fiind rapid, Stellantis a anunțat acum câteva săptămâni construirea unei rețele europene de încărcare cu 15.000 de încărcătoare AC și DC. Sub numele Proiect Atlante, prima stație DC este deja construită în Italia.

În luna octombrie a acestui an, Stellantis a dezvăluit că întreaga sa rețea de încărcare cu puncte de încărcare AC și DC va cuprinde peste 15.000 de locații cu un total de două milioane de spații până în 2025. Dintre acestea, totuși, un număr mare vor fi puncte de încărcare AC.

Stellantis a dezvăluit acum că primele încărcătoare DC sunt instalate în Italia, Franța, Spania și Portugalia în cooperare cu NHOA și Free2Move eSolutions sub numele de proiect Atlante. Lucrările de construcție sunt deja în desfășurare pentru prima stație din Piemont și ritmul este de așteptat să rămână ridicat după aceea: conform raportului, primele 700 de șantiere de proiect au fost identificate, dintre care zece% (în principal în Italia) sunt deja în curs de dezvoltare și vor fi operaționale în următoarele șase luni.

Puterea la stațiile de încărcare Atlante va fi între 100 și 175 kW. Nu a fost menționat un anumit tip de stație de încărcare, dar Stellantis a confirmat ținta de 5.000 de puncte de încărcare rapidă până în 2025 și peste 35.000 până în 2030, toate acestea vor fi complet integrate în rețeaua electrică și alimentate cu energie din surse regenerabile. Stațiile de încărcare (hardware și software) sunt furnizate de Free2Move eSolutions, un joint venture între NHOA și Stellantis.

Partenerii au planificat proiectul Atlante ca răspuns la planurile Fit for 55 ale Comisiei UE care stipulează obiectivul UE de a permite numai mașini noi cu emisii zero din 2035. Pentru a realiza acest lucru, Stellantis și NHOA doresc să înființeze stații de încărcare la fiecare 60 de kilometri de-a lungul principalelor arterele de circulaţie în ţările menţionate.

Cu toate acestea, Atlante nu se concentrează doar pe construcția și exploatarea stațiilor de încărcare, ci și pe integrarea sistemelor de încărcare rapidă în rețeaua energetică prin intermediul instalațiilor de stocare. În funcție de zonă, vor fi montate și acoperișuri cu panouri solare și sisteme de stocare a energiei cu baterii second-life.

„Instalațiile de încărcare rapidă din sudul Europei reprezintă o mare oportunitate de creștere și dezvoltare către o nouă mobilitate”, spune Anne-Lise Richard, șefa Global e-Mobility la Stellantis. „Implementarea infrastructurii publice de încărcare este cheia pentru a ajuta clienții să aleagă să conducă un vehicul electric.”

Sursa foto: OMV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *