Studiu Mastercard Economics: Cumpărăturile online de alimente, creștere de 70% peste nivelul de dinainte de pandemie. Și călătoriile cu avionul sunt mai multe decât în 2019

Cumparaturi online pexels.com

Obiceiurile de cumpărături ale oamenilor s-au schimbat foarte mult în timpul pandemiei, arată un studiul global făcut de Institutului Mastercard Economics. Tot pandemia a accelerat și tranziția către online ale afacerilor mici.

Astfel, cheltuielile pentru cumpărăturile online de alimente au crescut cu 70% față de perioada de dinainte de pandemie (2019), în timp ce cheltuielile pentru cumpărăturile de alimente realizate în magazinele fizice au crescut cu 25%. Aceste date reflectă tranziția la digital, favorizată de pandemie, și preferința pentru cumpărături mai comode, notează raportul „Portofele în schimbare”.

De asemenea, rezervările de zboruri făcute de consumatori,  în această vară (mai – august), la nivel global, au depășit cu 15% nivelul din 2019. Și asta în ciuda faptului că multe zboruri au avut întârzieri mari sau au fost anulate, că multe bagaje au fost rătăcite zile-n șir ori că prețurile au crescut. 

Zborurile pe distanțe scurte sunt principala sursă a creșterii numărului călătoriilor la nivel global (+20% în comparație cu zborurile pe distanțe lungi) , cu excepția țărilor europene unde călătorii au alternative bune la zboruri pentru călătorii mai scurte, se mai arată în studiu.

Micile afaceri înregistrează creșteri în serviciile online. Business-urile mici (cu activitate în zone precum pregătire fiscală, training-uri și servicii de îngrijire personală) cresc de 1,5 – 2 ori mai rapid decât marile companii online de servicii.  Acest lucru este valabil în special pentru Belgia, Brazilia, Canada, Italia și Singapore.

Marii comercianți depășesc detașat micile companii în tranziția la digital. În sectorul retail, vânzările e-commerce ale marilor companii au crescut cu 66% comparativ cu creșterea de 27% înregistrată de micile companii, în luna august 2022 comparativ cu 2019.  Decalajul este evident, în mod special, în economiile mai dezvoltate precum Australia, Germania, Hong Kong și Singapore.

Raportul „Portofele în schimbare”, lansat de Institutul Mastercard Economics, mai subliniază că vremurile în care consumatorii își programau cheltuielile în anumite zile au devenit istorie. Munca de acasă și tranziția către mediul digital au șters granițele, iar ziua de ieșit în oraș este, acum, aparent, în fiecare zi. 

De exemplu, la nivel global, aproximativ 5% din totalul cheltuielilor realizate anterior în marile magazine, în weekend, se realizează, acum, în timpul săptămânii. Acest lucru are implicații semnificative la nivel de angajați și aprovizionare, pentru retaileri, restaurante și alte afaceri.

Obiceiurile de consum ale românilor nu s-au schimbat semnificativ comparativ cu 2019

Datele pentru România reflectă mici creșteri față de anul 2019, dar și faptul că obiceiurile de consum nu s-au schimbat substanțial față de perioada de dinainte de pandemie. De asemenea, există o uniformitate în ceea ce privește distribuția cheltuielilor de-a lungul săptămânii, cu diferențe mici între zilele de lucru și cele de weekend.  

Segmentele care au înregistrat o tranziție a cheltuielilor din weekend în timpul săptămânii sunt  shopping-ul în marile magazine (2,33%), serviciile de cosmetică și înfrumusețare (1,57%) și serviciile oferite de cabinetele veterinare (2,61%).

Weekendul rămâne în continuare intervalul preferat de români pentru cheltuielile ce țin de cumpărături alimentare, mers la cinematograf și teatru sau luat masa în oraș.

 

 

pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *