Penuria de semiconductori cu care se confruntă industria auto a generat un fenomen mai puțin obișnuit în Statele Unite: o serie de mașini cu o vechime de unu sau doi ani se vând acum cu până la 3.500 de dolari mai scump decât modelele ieșite din uzine, scrie Le Figaro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Deficitul de cipuri a încetinit producția de mașini noi astfel încât prețurile mașinilor second-hand cunoaște un avans sensibil peste Atlantic.

Televiziunea americană ABC a realizat o listă cu 16 vehicule afectate de această anomalie. Astfel, o mașină Tesla Model 3 la mâna a doua costă acum 45.677 de dolari, față de modelul nou care costă 44.409 dolari. În fruntea listei, Kia Telluride care costă la mâna a doua cu 8,1% mai mult decât modelul nou, respectiv 47.730 de dolari față de 44.166 dolari.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Aceste cifre sunt cu atât mai remarcabile cu cât o mașină pierde din valoare, în medie, între 20% și 30% după un an, iar apoi între 15% și 18% în fiecare an în următorii cinci ani. În cazul Kia Telluride, o mașină la mâna a doua ar trebui să coste între 30.000 și 35.000 de dolari după un an de utilizare. Rezultă, deci, o diferență în plus între 12.000 și 18.000 de dolari.

Industria auto se confruntă de la începutul anului cu un deficit de semiconductori, elemente care au devenit indispensabile pentru construcția mașinilor. Această criză a determinat suspendarea temporară a unor modele. Spre exemplu, în cazul General Motors, numărul vehiculelor disponibile la vânzare la sfârșitul lui iunie era de 211.974 unități, față de 334.628 unități la sfârșitul lui martie sau 809.387 la sfârșitul lui iunie 2019, înaintea pandemiei.