Jucătorii din piața de recrutare spun că urmează o perioadă intensă pentru piața muncii. După trei ediții online și una hibrid, rețeaua de evenimente de job-uri Târgul de Cariere revine în format fizic și pregătește ediții în 6 orașe, în această primăvară, iar numărul de locuri de muncă pe care le vor aduce participanții în fiecare locație va fi de ordinul sutelor. În Cluj, numărul acestora va trece de 1000, au declarat organizatorii, la solicitarea Economedia.
Târgul de cariere e programat în perioada martie-mai: Iași (18-19 martie), Cluj (23-24 martie), Sibiu (29-30 martie), Brașov (1-2 aprilie), Oradea (7 mai) și Târgu-Mureș (10 mai).
Și-au anunțat participarea în jur de 200 de companii, din diverse industrii, cu joburi full time, part-time, project based, remote/hybrid/on-site, internships, preponderente în domeniile: achiziții, contabilitate, financiar, bancar, comerț, retail, resurse umane, recrutare, automotive, IT, programare, inginerie, automatizări, producție, confecții metalice, suport și relații clienți, marketing, sales și altele;
Anul 2022 a debutat cu o intensitate record pentru piața muncii, spun cei din domeniu. Doar în luna ianuarie, pe eJobs.ro, s-au publicat peste 37.000 de joburi, în creștere cu 61% față de ianuarie 2021 și chiar cu 29% mai multe față de ianuarie 2020, când nici nu începuse pandemia. “E cert că urmează o perioadă intensă pentru piața muncii și că puține lucruri vor mai sta în calea angajărilor”, a spus Bogdan Badea, CEO eJobs, care se alătură și anul acesta Târgului de Cariere.
Târgul de Cariere a împlinit anul acesta 16 ani de activitate, are activitate în Republica Moldova și România, și organizează evenimente de două ori pe an, în sezonul de primăvară și cel de toamnă.
Klára Kovács, reprezentanta de marketing a rețelei, spune că, în această perioadă, organizatorii sunt în discuții cu sute de companii interesate să participe la ediția de primăvară. “Sperăm să avem cât mai mulți angajatori activi și domenii variate în care se fac angajări. Față de ediția de toamnă 2021, am sesizat o creștere a numărului de joburi disponibile. Estimăm că vom avea anunțuri cu locuri de muncă disponibile în fiecare oraș, de ordinul sutelor, în afară de Târgul de Cariere Cluj, unde am depășit chiar și 1000. Adică avem companii care angajează peste 1000 de persoane”, spun reprezentanții târgului.
În ceea ce privește sectoarele cu cele mai multe locuri de muncă, situație depinde foarte mult de oraș. “În general, există multe locuri de muncă în producție, inginerie, IT și servicii tip BPO (suport, relații clienți, vânzări, administrative, resurse umane, achiziții, și back-office). Se caută personal (blue collar) pe poziții ca: operatori de producție, sudori, mecanici, electricieni, ingineri cu cunoștințe diverse în automatizări aplicate în industrie, dar și personal (white collar) cu studii superioare și specialiști în diverse domenii. Unele companii solicită prezența la birou, altele acceptă munca de la distanță oferind și poziții hibrid sau remote pentru programatori, contabili, recrutori, responsabili de vânzări și relații clienți, suport tehnic, administratori de rețea”, transmite Kovács.
Rămâne de actualitate oferta de locuri de muncă “remote”, sistem de lucru activat mai ales după deputul pandemiei. “Persoanele au ocazia de a lucra de acasă, fie cu program flexibil – results based, fie cu program fix stabilit de la începutul angajării, primind de la angajatori echipamente/bunuri dedicate pentru desfășurarea activităților profesionale la domiciliu: laptop, telefon de serviciu, diverse asigurări, unele companii oferă și abonamente la internet, sport, vouchere de călătorie sau pentru achiziția unor cursuri online sau cărți etc. În general, aceste locuri de muncă sunt căutate de persoanele cu experiență mid-level și seniori, categoria de 28+ ani. Tinerii și proaspăt absolvenții (majoritatea) caută interacțiuni zilnice cu colegii și modalități de învățare prin conexiuni interumane cu prezență la birou.
Înapoi în offline
Organizatorii nu au putut preciza deocamdată dacă va fi necesar sau nu certificatul verde pentru accesul la eveniment, având în vedere că pandemia nu s-a încheiat, dar evenimentul revine la format fizic. “Vom respecta normele de siguranță, adaptându-ne situației pandemice și legilor care vor fi în vigoare în perioada evenimentelor”, spun organizatorii.
Cei doi ani de pandemie ne-au demonstrat că relațiile interumane sunt o prioritate pentru noi și acum încurajăm (mai mult ca oricând!) întâlnirile offline și vom face posibilă întâlnirea față în față între reprezentanți ai companiilor și candidați la toate evenimentele din orașele în care suntem activi de mai mulți ani atât din România, cât și din Republica Moldova. Pe lângă acestea, avem soluții de comunicare adaptate în online, dedicate companiilor și persoanelor care din diverse motive personale, profesionale sau de sănătate, nu vor putea participa fizic la evenimentele pe care le organizăm în această primăvară”, transmite Kovács. Adică: stand cu personal dedicat companiilor și comunicare coordonată de recrutorii companiei de la distanță, emisiunea online dedicată prezentării ofertelor de angajare, chat-uri virtuale dintre vizitatori și echipa de suport Târgul de Cariere, dar și chat-uri dedicate interacțiunilor dintre recrutorii remote și candidați, dar și campanii de promovare a locurilor de muncă, cu posibilitate de aplicare în online.
Un reportaj de târg virtual: