UMB a reluat activitatea pe șantierul Autostrăzii Transilvania după ce a fost ,,absent nemotivat” o săptămână

UMB lot 3 Sursa CNAIR

Constructorul român UMB a reluat activitatea pe șantierul Autostrăzii Transilvania după ce a suspendat lucrările timp de o săptămână, a anunțat Ministerul Transporturilor. Șantierul dintre Nădășelu și Zimbor (aprox. 30 km.) este singurul proiect efectiv în execuție cu fonduri prin PNRR și pe care omul de afaceri Dorinel Umbrărescu oprise activitatea așteptând Ordonanța de Urgență care să permită suplimentarea contractelor cu 40-50 % pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții.

Forța de muncă, bitumul, combustibilul, agregatele minerale, energia electrică și gazele, utilajele și echipamentele, construcțiile metalice și cimentul sunt cele 10 elemente pe baza cărora Ministerul Transporturilor permite suplimentarea contractelor pentru a acoperi creșterea puternică a prețurilor la materialele de construcții. Săptămâna trecută, Guvernul a emis ,,Ordonanța UMB “, act normativ care completează OUG 64/2022 cu formula polinomială pe care a cerut-o UMB, după cum Economedia a arătat aici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

România este singura țară din Uniunea Europeană care a schimbat legislația pentru a acoperi creșterea accelerată a prețurilor la materialele de construcții, potrivit ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloș.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
„Mecanismul de ajustare pe care l-am propus este unul nou, care presupune luarea în considerare a zece preţuri la materiale, manoperă, noi le-am spus în limbaj de specialitate, elemente de cost semnificative pentru care Institutul Naţional de Statistică va urmări evoluţia acestor preţuri, astfel încât, de acum înainte, ajustările de preţ să urmărească componentele de cost care au loc la proiectele de infrastructură ce se derulează pe şantiere, iar din simulările făcute aceste ajustări de preţ vor determina creşteri la situaţiile de lucrări depuse spre decontare cuprinse între 40 şi 50 la sută”, a explicat Boloş. El a oferit şi câteva preţuri la materialele de pe şantiere. La oţel de la 4.400 de lei pe tonă la 5.700 de lei pe tonă, bitum de la 2.250 de lei pe tonă la 3.200 de lei pe tonă. Deci aceste creşteri semnificative au determinat ca acest mecanism, care era cuprins în ordonanţa iniţială, să fie adaptat mecanism nou pentru contractele pe care le avem, pentru proiectele de infrastructură să fie adaptat la proiectele pe care le avem în derulare şi aplicat pentru contractele de lucrări încât să acoperim creşterile de preţ şi să ne putem derula proiectele de infrastructură în bune condiţii”, a declarat Marcel Boloș.