Una dintre cele mai mari companii de IT cu activitate în România anunță că va trece definitiv la sistemul de lucru hibrid. “Viitorul muncii este definit de flexibilitate”

cafea to go, birou outdoor, calculator Sursa foto: Pexels

Piața muncii în pandemei și post pandemie jonglează în termeni noi, cu „Hibrid” și „Remote”. Endava, compania de software britanică care are 8.000 de angajați în întreaga lume și peste 3.000 în România, va trece definitiv la sistemul de lucru hibrid, anunță reprezentanții grupului. Aceștia menționează că firma a optat pentru acest model nu doar ca răspuns la contextul sanitar actual, ci și fiindcă angajații săi au spus că preferă să aibă flexibilitate și să poată lucra fie de acasă, fie de la birou.

Cu sediu în România la Cluj, Endava este una dintre cele mai mari companii de IT din țară și figurează pe locul 4 în clasamentul realizat în funcție de cifra de afaceri atinsă în 2020.

Conform unui sondaj intern realizat de Endava 75% dintre colegii intervievați au declarat că preferă în acest moment să continue să lucreze de acasă, iar 47% au declarat că ar dori să aibă în continuare opțiunea de a lucra atât de acasă, cât și de la birou.

Compania a decis trecerea la sistemul de lucru hibrid, deoarece munca la distanță oferă flexibilitate angajaților, în timp ce posibilitatea de a lucra de la birou asigură colaborarea necesară în cadrul echipelor. „Viitorul este hibrid, îmbinând lucrul de la distanță cu cel împreună la birou, oferim colegilor noștri flexibilitate și posibilitatea de a alege care este modul în care lucrează cel mai bine în fiecare zi”, spune David Churchill, Chief People Officer la Endava.

Potrivit unui studiu PWC publicat în luna martie a acestui an, 72% dintre oameni doresc să aibă atât opțiunea de a lucra de acasă, cât și de la birou. De asemenea, Microsoft, în studiul lor privind tendințele pe piața muncii, declară că majoritatea oamenilor ar dori să aibă opțiuni flexibile pentru munca de la distanță, în timp ce 67% dintre angajați doresc mai mult colaborare în persoană post-pandemie.

„Studiile globale, precum și propriile noastre cercetări, arată că lipsa interacțiunii sociale, care este o consecință a modelului de lucru de acasă, afectează modul în care învățăm, conducem echipe, inovăm sau performăm și de aceea continuăm să credem că munca în echipă este cea care produce cele mai bune rezultate”, a delcarat John Cotterell, CEO Endava.

Sistemul de muncă hibrid le va permite echipelor să lucreze de acasă, dar să vină și la birou pentru activitățile comune. În plus, angajații Endava vor putea veni la birou pentru programele de training, în programele de internship, workshopuri sau orice alte activități în care interacțiunea față în față este preferată.

„Când a început pandemia, siguranța colegilor și clienților noștri a fost principala noastră prioritate. Dar știam că pe termen lung nu va fi suficient, deoarece pandemia, ca majoritatea celorlalte perturbări majore, a schimbat paradigma în multe afaceri. Credem că viitorul muncii este definit de flexibilitate – combinând beneficiile muncii de acasă pentru fiecare dintre noi cu nevoile de sincronizare și aliniere a echipei. De asemenea, analizele și cercetările noastre ne-au arătat că secretul succesului este într-un raport personalizat între cele două elemente. Fiecare echipă este diferită și are nevoi diferite. Acesta este fundamentul sistemului hibrid pe care-l propunem acum și vom continua să ne adaptăm pe măsură ce învățăm din experiențele recente”, a declarat Claudiu Constantinescu, Director Regional, Central Europe, Endava.

Endava este o companie activă pe piața de furnizare de servicii tehnologice, în industriile de Plăți, Servicii Financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom), Bunuri de Consum, Logistică și Medicală. Endava avea 8,883 de angajați la data de 30 iunie 2021.

Piața muncii în pandemei și post pandemie jonglează în termeni noi, cu „Hibrid” și „Remote”

Și în România există o mare dorință de a fi implementat un sistem de lucru hibrid (43% muncă la distanță și 57% lucrând de la birou), arată datele colectate de compania imobiliară Colliers în 2020. Marea Britanie și Germania se remarcă datorită intenției relativ ridicate de a lucra din locațiile clienților/partenerilor (respectiv 23 și 20%).

Mai multe companii merg deja în această direcție. Dezvoltatorul de solutii software 3Pillar Global, cu sediul central în Romania la Cluj-Napoca, dar cu birouri și în Timișoara și Iași, a anunțat în primăvară că are nevoie în acest an de încă 100 de angajați. Noutatea sezonului de recrutare: specialiștii IT vor putea lucra remote, full-time, de oriunde din țară.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *