Volkswagen i-a avertizat pe managerii de top să se pregătească pentru o reducere și mai mare a producției în al doilea trimestru al anului, din cauza lipsei globale de semiconductori, potrivit șefului mărcii Seat a companiei, citat de Financial Times.
„Ni se spune de la furnizori și din cadrul grupului Volkswagen că ne vom confrunta cu provocări considerabile în al doilea trimestru, probabil mai dificile decât în primul trimestru”, a declarat pentru Financial Times Wayne Griffiths, președintele mărcii spaniole a VW.
Al doilea cel mai mare producător auto din lume s-ar putea confrunta, așadar, cu pierderi mai mari, după ce anul trecut afirma că se așteaptă ca producția să scadă cu 100.000 de vehicule în primul trimestru al anului 2021 din cauza penuriei de semiconductori.
Volkswagen a avertizat deja că nu are capacitatea de fabricare pentru a recupera producția pierdută în cursul anului.
Griffiths a spus că lipsa de semiconductori este „cea mai mare provocare” cu care se confruntă compania în acest moment.
Potrivit lui, producția de la fabrica Seat din Martorell, din afara Barcelonei, este în prezent în așteptare, marca urmând să decidă ce mașini să construiască numai după ce primește cipuri de la furnizori.
Grupul VW a anunțat opriri ale producției la mai multe fabrici. Săptămâna trecută, grupul a transmis că va opri parțial producția la fabrica din Slovacia, care construiește multe dintre cele mai mari vehicule utilitare sport.
Criza tot mai mare de semiconductori se resimte în întreaga industrie, iar penuria este așteptată să lovească producția până în a doua jumătate a anului.
În ultima săptămână, Ford a închis o duzină de fabrici în America de Nord și Europa, unele pentru câteva luni, în timp ce Jaguar Land Rover va închide săptămâna aceasta două dintre fabricile sale din Marea Britanie.
Săptămâna trecută, Renault a anunțat că va suspenda producţia de automobile la mai multe uzine, spunând că există prea multe incertitudini în lanțul său de aprovizionare.
Daimler a redus orele de lucru pentru mai mult de 18.000 de angajați din Germania pentru a satisface niveluri mai mici de producție.
Producătorii de autovehicule n-au mai produs câteva sute de mii de vehicule în primele luni ale acestui an, majoritatea producătorilor mari anunțând opriri ale producției. Analiștii se așteaptă ca acestea să coste industria miliarde de dolari pe parcursul anului.
Criza, care a început anul trecut, dar care a fost exacerbată de furtunile din Texas și de un incendiu la fabrica de cipuri a Renesas din Japonia, vine chiar în momentul în care exista o recuperare a cererii auto după pandemie.