Volvo Trucks a început să testeze vehicule care folosesc ”pile de combustie alimentate cu hidrogen”, firma suedeză susţinând că autonomia lor s-ar putea extinde până la 1.000 de kilometri, transmite CNBC, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania, cu sediul central la Göteborg, a declarat că realimentarea vehiculelor va dura mai puţin de 15 minute.

Programele pilot pentru clienţi sunt programate să înceapă în următorii câţiva ani, iar comercializarea este ”planificată pentru ultima parte a acestui deceniu”.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Pilele de combustie pentru vehicule vor fi furnizate de Cellcentric, o societate mixtă cu Daimler Truck care a fost înfiinţată în martie 2021.

”Camioanele electrice cu pile de combustie alimentate cu hidrogen vor fi potrivite în special pentru distanţe lungi şi sarcini grele, care necesită energie”, a declarat Roger Alm, preşedintele Volvo Trucks.

Pe lângă vehiculele cu celule de combustibil cu hidrogen, Volvo Trucks – care face parte din Grupul Volvo – a dezvoltat şi camioane electrice cu baterii.

Electrificarea camioanelor grele destinate transporturilor pe distanţe lungi prezintă propriul set unic de dificultăţi.

Global EV Outlook pentru 2021 al Agenţiei Internaţionale pentru Energie a descris transportul pe distanţe lungi ca având nevoie de ”tehnologii avansate pentru încărcare de mare putere şi/sau baterii mari”.

Concurenţa în sector a crescut în ultimii ani.

Accentul acordat de Volvo Trucks asupra tehnologiilor cu emisii zero o va pune în competiţie cu companii precum Tesla şi partenerul de companie mixtă Daimler Truck, care dezvoltă camioane electrice.

La fel ca Volvo Trucks, Daimler Truck se concentrează atât pe vehiculele electrice cu baterie, cât şi pe vehicule pe hidrogen.