Compania de Drumuri și consultantul IRD Engineering au semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe lotul Margina – Holdea, tronsonul lipsă pe Autostrada A1 Lugoj – Deva. Contractul a fost semnat pe 12 iulie, la un an și jumătate de la lansarea licitației, iar oferta IRD Engineering a fost de 25,2 milioane lei (estimarea CNAIR 25,8 milioane).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de 10 kilometri din care 2 km tuneluri a fost semnat în toamna anului 2022 cu UMB, iar lucrările pregătitoare au început luna aceasta (detalii aici), dar UMB încă nu a predat proiectul tehnic. Pentru acest lot, finanțarea prin PNRR (împrumuturi) este de aproape 200 de milioane euro. Tunelurile vor fi realizate atât cut&cover, săpătură deschisă cât și forat, metoda NATM.

Imagini din dronă cu lucrările pregătitoare au fost publicate pe Canalul YouTube „ArchInfrastructure”:

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Pentru a-și acoperi nereușita închiderii (măcar) a secțiunii Sibiu – Nădlac, Transporturile au dat vina pe „urși” și au invocat măsurile prea stricte pentru protecția mediului, deși Comisia Europeană a asigurat finanțarea nerambursabilă pentru acest proiect, doar să fie construit. (n.r. Acordul de mediu nr. 07/09.09.2010 (revizuit în 2013 și 2016) emis pentru autostrada Lugoj – Deva impune realizarea a trei ecoducte și două tuneluri pe sectorul cuprins între km 27+620 – km 56+220, pentru asigurarea și menținerea permeabilității pentru carnivorele mari). Lotul Holdea (jud. Hunedoara) – Margina (jud. Timiș) are o lungime de aproape 10 km, din care 2 km tuneluri, galerie dublă. La începutul anului, ministrul Grindeanu estima începerea lucrărilor în mai-iunie (detalii aici). Contractul a fost semnat în 2022 cu Asocierea UMB – Euro Asfalt, o firmă din Bosnia-Herțegovina cu portofoliu în tuneluri realizate pe Autostrăzile din Balcani, iar durata de realizare este de 45 luni, primele 11 luni pentru proiectare și 34 execuție.

Tot în județul Timiș, UMB va lurează și pe Centura Timișoara Sud, șosea de 25 de km (construită aprox. 60%) care ar urma să fie terminată cel mai târziu în vara viitoare.