Autostrada Sibiu – Făgăraș: Contractul pentru lotul 4 va fi semnat miercuri cu Makyol (Turcia) / Primele două loturi încă nu au constructori desemnați

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 4 al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș va fi semnat miercuri, 20 septembrie, cu Makyol, a transmis Ministerul Transporturilor într-un anunț de presă. Makyol este același constructor căruia CNAIR i-a atribuit contractul și pentru Lotul 3.

Constructorul Makyol (Turcia) a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, a anunțat în mai, șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Lotul 4, Sâmbăta de Sus – municipiul Făgăraș, are o lungime de 16 kilometri și 4 ani pentru proiectare și execuție.Makyol,a avut o ofertă de 1,1 miliarde lei, a transmis Pistol.

„Astăzi (n.r. vineri, 5 mai), după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, am desemnat câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș (16,26 km), inclusiv drumul de legătură cu DN1 (5,6 km). ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. trebuie să finalizeze proiectarea în 12 luni, iar lucrările de construcție în 36 de luni.Finanțarea contractului în valoare de 1,19 miliarde lei fara TVA va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Dacă rezultatul procedurii nu va fi contestat vom putea semna contractul după expirarea perioadei legale de depunere a acestora”, a afirmat el.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

La licitația pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, Strabag a contestat la CNSC și a pierdut, dar a continuat contestația și la Curtea de Apel București, termenul fiind 6 octombrie.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), în timp ce pentru A13 Brașov – Bacău s-a scos la licitație al treilea contract pentru Studiul de Fezabilitate.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.

La peste un an de la lansarea licitației, CNAIR nici măcar nu a desemnat câștigătorii loturilor 1 și 2, termenul oficial pentru evaluările tehnice/financiare fiind 15 și 29 septembrie, dar nu se exclud prelungiri/devansări.

Lotul 1 (1 octombrie, noul termen evaluare)

Constructori puternici din Austria – cu filială în România, Italia și Turcia – au depus oferte la contractul de 2 miliarde lei pentru primul lot al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Cinci oferte pentru proiectarea și execuția lotului Sibiu – Mârșa, un tronson cu o lungime de 14 kilometri.

„S-au depus 5 oferte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a tronsonului 1 din autostrada Sibiu – Făgăraș !

– PORR CONSTRUCT SRL

– WEBUILD SPA – MILANO

– KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S.

– MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

– MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI.

Câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru construcția celor 14,25 km ai acestui tronson.

Lotul 2 (29 septembrie termen evaluare)

Șase constructori din România, Italia, Turcia și Ucraina au depus oferte la contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, a anunțat luni ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Este un lot scos la licitație încă din noiembrie 2022, dar suspendat pentru două luni după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestațiile WeBuild (Astaldi). Cele șase oferte au venit de la PORR Construct – Subsidiara din România a constructorului din Austria, WeBuild – Italia, Kolyn, Makyol și Mapa din Turcia respectiv Automagistral din Ucraina.

– Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN – ROSTDORSTROY (Ucraina)

– KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

– MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)

– MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

– PORR CONSTRUCT SRL (subsidiara din Romania a constructorului austriac)

– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)

Tronsonul 2 are o lungime de 19,92 km și o valoare estimată a contractului de 1.713 miliarde de lei, fără TVA. Perioada de proiectare și execuție pentru acest tronson este de 48 de luni, din care 12 luni perioadă de proiectare și 36 de luni perioadă de execuție a lucrărilor. În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, afirmă Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: