CNAIR poate semna cu Makyol și contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, la expirarea termenului legal nefiind depuse contestații. Pe 24 octombrie, Compania de Drumuri a desemnat Makyol câștigător al lotului de 20 de kilometri dintre Avrig – Mârșa și Arpașu de Jos, iar miercuri, 8 noiembrie, la 4 zile complete trecute de la expirarea perioadei de 10 zile (se calculează din 25 octombrie), în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) și la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) nu erau înregistrate contestații.
Prin urmare, CNAIR poate începe demararea procedurilor pentru semnarea contractului și pentru ultimul lot din procedura de achiziție, contractele pentru loturile 3 și 4 fiind deja semnate, iar pentru lotul 1, de peste o lună „în circuitul administrativ de semnare”. Astfel, după semnarea contractelor pentru loturile 1 și 2 ar putea deveni al treilea constructor după UMB și WeBuild după numărul kilometrilor de autostradă contractați. O analiză Economedia despre portofoliul Makyol puteți citi aici.
Pe Lotul 2 Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos vor fi construite 21 de poduri și 4 viaducte. Termenul de proiectare este de 12 luni, iar cel de execuție de 36 de luni.
„Încă un pas important pentru construcția Autostrăzii Sibiu- Făgăraș, parte a A 13 ! CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al autostrăzii Sibiu-Făgăraș. Același antreprenor turc, care a câștigat contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 1, 3 și 4, a fost desemnat astăzi să construiască cei 19,92 km dintre Avrig-Mârșa și Arpașu de Jos. Constructorul are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Valoarea ofertată a contractului (finanțat din Programul Transport) este de 1,54 miliarde de lei (fără TVA)”, afirma directorul CNAIR Cristian Pistol la desemnarea din 24 octombrie.
Licitațiile pentru supervizarea loturilor 3 și 4 care au deja contracte semnate sunt în continuare suspendate.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km).
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), însă pentru A 13 Brașov-Bacău, CNAIR este la a treia licitație pentru contractarea Studiului de Fezabilitate. CNAIR avea termen 6 octombrie pentru desemnarea proiectantului, însă nu a finalizat evaluarea celor trei oferte.