Dirigintele de șantier pentru primul tronson al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, decis la Curtea de Apel București: Consitrans rămâne câștigător după ce instanța a întors decizia CNSC

Pe scurt

  • Firma Consitrans va supraveghea lucrările pentru tronsonul 1 al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, după o victorie legală la Curtea de Apel București, care a anulat o decizie anterioară a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor.
  • Tronsonul Boița – Avrig are 14 kilometri, incluzând multiple lucrări de artă, și este estimat la un cost între 2 și 2,4 miliarde lei, cu oferta de 1,9 miliarde lei de la constructorul turc Makyol.
  • Contractul pentru supervizare are o valoare între 49 și 57 milioane lei și acoperă o durată de 182 de luni, incluzând garanția, având scopul principal de a asigura calitatea și conformitatea lucrărilor executate.
  • Makyol este deja implicat în construcția întregii secțiuni, reprezentând compania cu al doilea număr de kilometri contractați pentru autostrăzi în România.
  • Proiectul A13 Sibiu – Făgăraș se întinde pe 68 de kilometri, cu 7 noduri rutiere și numeroase lucrări de construcții rutiere esențiale, și este finanțat din Programul Transport.
Articolul integral continuă mai jos
A13 Sibiu Făgăras Sursa CNAIR

Firma de proiectare Consitrans va fi diriginte de șantier și pentru primul tronson al Autostrăzii A13 Sibiu (Boița) – Făgăraș, după ce Curtea de Apel București a „întors” o decizie a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Practic, la aproape doi ani de la lansarea licitației pentru serviciile de consultanță, CNAIR poate semna contractul cu firma Consitrans, același proiectant căruia i s-a atribuit recent și contractul și pentru tronsonul 3. Pentru tronsonul 1 Sibiu – Mârșa, contractul de proiectare și execuție (12 luni proiectare și 36 luni pentru lucrări) a fost smenat cu Makyol în decembrie 2023, iar ordinul pentru începerea activității de proiectare s-a dat începând cu data de 26 februarie 2024. Prin urmare, dacă se respectă termenul din contract, la sfârșitul lunii, constructorul din Turcia trebuie să înainteze proiectul pentru verificări la CNAIR și Ministerul Transporturilor, iar ministerul de resort să emită Autorizația de Construire pentru a permite începerea efectivă a lucrărilor.

Contractul pentru supervizarea lucrărilor pe tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Mârșa a fost lansat în licitație în martie 2023 cu o valoare estimată de 48 milioane lei, iar Consitrans a câștigat apelul la Curtea de Apel București după ce, într-o primă fază, o contestație depusă de turcii de la Proyapi a fost admisă, în parte la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor.

Consitrans a atacat decizia la Curtea de Apel București, iar Instanța a „întors” decizia CNSC, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia: „Solutia pe scurt: Admite plângerea şi modifică, în parte, decizia Consiliului în sensul că respinge contestaţia formulată de PROYAPI, parţial ca nefondată, parţial ca lipsită de interes. În consecinţă, admite cererea de intervenţie formulată de Asocierea CONSITRANS SRL – GESTION INTEGRAL DEL SUELO SL. Ia act că petenta îşi rezervă dreptul de a solicita cheltuieli de judecată pe cale separată. Definitivă.”

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Tronsonul Boița (intersecție A1 Sibiu – Pitești) – Avrig are o lungime de 14 kilometri, include nodul rutier de la Boița și 18 lucrări de artă, poduri, pasaje viaducte. Dintre acestea, podul în arc peste râul Olt are o lungime de 203 metri, podul peste linia de tren și Drumul Comunal 60 are 566 metri, un alt pasaj peste CF și DJ 105 G are 727 metri, iar cel mai lung este viaductul de 911 metri de la Nodul Rutier Boița peste breteaua 3 și DN 7, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. Numărul mare al lucrărilor de artă face ca Lotul 1 să fie cel mai scump dintre cele 4 loturi, cu un cost pe care CNAIR l-a estimat între 2 și 2,4 miliarde lei, oferta Makyol fiind de 1,9 miliarde lei.

Contractul pentru supervizarea lucărilor pe Lotul 1 are o valoare cuprinsă între 49 și 57 milioane lei, iar durata este de 182 de luni pentru că include și garanția. (12 proiectare, 36 execuție și 124 luni în perioada de garanție) termen identic cu cele pentru loturile 3 și 4.

„Obiectul contractului Servicii de Supervizare „Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Fagaras , Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) si Avrig-Marsa (DJ105G), km 0+000- km 14+253” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor”. Cele 7 noduri ale secțiunii Sibiu – Făgăraș sunt la Boița, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni și Făgăraș. Centrul de Întreținere va fi la nodul rutier Sâmbăta.

Deși decizia Curții de Apel București este anonimizată în raport de petent, intimați și clasament final, documentul salvat inițial păstrează datele inițiale, la conversia în formatul word: „Jurisprudenţa evocată, într-o speţă similară în care, în plus, faţă de cea prezentă, actele întocmite de ofertant au fost şi folosite de autoritatea contractantă în procedura ulterioară, nu face decât să confirme legalitatea concluziei comisiei de evaluare care a apreciat că situaţia nu relevă nici existenţa unui conflict de interese şi nici a unei împrejurări apte de a denatura concurenţa. În consecinţă, soluţia Consiliului, care a obligat autoritatea contractantă să ia toate măsurile ce se impun, fără a le enunţa în concret, pentru a se asigura că participarea petentei la procedura de atribuire nu este de natură a denatura concurenţa, este nelegală şi urmează a fi modificată, în sensul respingerii criticii având acest obiect. În raport de argumentele prezentate, şi care confirmă nelegalitatea deciziei Consiliului de admitere a criticilor formulate împotriva ofertei declarate câştigătoare, Curtea urmează a admite plângerea formulată şi a modifica decizia Consiliului în sensul respingerii contestaţiei în privinţa ofertei declarate câştigătoare. Faţă de această soluţie, decizia Consiliului de obligare a autorităţii contractante la reevaluarea ofertei contestatoarei PROYAPI este lipsită de finalitate. În justificarea acestei concluzii Curtea are în vedere că prin demersul iniţiat în faţa Consiliului, contestatoarea PROYAPI a solicitat reevaluarea ofertei sale cu consecinţa acordării maximului de punctaj de 65 puncte pentru propunerea tehnică şi refacerea clasamentului cu luarea în considerare a tuturor contractelor din ofertă pentru Coordonatorul de contract şi Inginerul constructor – Responsabil drum”, arată decizia Curții de Apel București care confirmă evaluarea CNAIR.

Makyol  a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, după ce a câștigat licitația pentru construcția celor 68 de kilometri reprezentând toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, parte din A13 Sibiu – Brașov – Bacău. Totodată, Makyol ar putea semna și contractul pentru ,,Lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania, dacă la CNSC, contestațiile WeBuild și MAPA vor fi respinse.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km.

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km.

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km).

Pentru toate cele 4 tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni. Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024.

Finanțarea este asigurată din Programul Transport, iar pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:
– 7 noduri rutiere: Boița, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș
– 24 poduri peste Autostrada Sibiu – Făgăraș
– 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apă, drumuri)
– 3 poduri pe drum de legătura între Autostrada Sibiu – Făgăraș și DN1.
– 12 viaducte pe autostrada Sibiu – Făgăraș
– 2 Centre de întreținere și coordonare
– 1 punct de sprijin
– 2 spații de servicii S3
– 2 spații de servicii S1.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.