Bulgarii boicotează marile supermarketuri pentru a protesta împotriva creșterii prețurilor la alimente / Ultimul boicot a dus la o scădere cu aproape 30% a cifrei de afaceri a magazinelor

Redacția feb. 22, 2025 0 comentarii 3986 vizualizări
cumparaturi, magazin, cos de cumparaturi, supermarket sursa foto: Pixabay

Cumpărătorii cer supermarketurilor să își limiteze marjele de profit la produsele alimentare la mai puțin de 30% și doresc o lege care să reglementeze prețurile, relatează Euronews.

Consumatorii din Bulgaria au inițiat un boicot al marilor lanțuri de magazine alimentare și supermarketuri din țară, nemulțumiți de creșterea prețurilor la alimente.

Boicotul de joia trecută din 20 februarie, al doilea din acest an, a dus la o scădere cu aproape 30% a cifrei de afaceri a magazinelor, potrivit presei locale.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Mulți consumatori din țară spun că speră ca boicotul să aducă o modificare a prețurilor.

„Sper să funcționeze. Nu sunt de acord cu politicile extrem de agresive ale marilor lanțuri de magazine alimentare,” a declarat Ivet Tabakova, proprietarul unui magazin alimentar.

„Ei atrag clienții prin scăderea bruscă a prețurilor la anumite produse pe care le poți compara cu ușurință și poți vedea diferența. De exemplu, 15-20 de produse și tot restul are adaosuri foarte mari,” a subliniat Tabakova.

Pentru mulți proprietari de mici magazine alimentare, boicotul a dus la o creștere favorabilă a vânzărilor, clienții obișnuiți achiziționând mai multe produse alimentare din magazinele lor.

„Clienții vin și cumpără produse alimentare de bază precum zahăr, făină, iaurt și ulei. Iar pentru mine, atitudinea este importantă; atunci când ai atitudine, clientul continuă să revină și găsește altceva de cumpărat.

Organizatorii boicotului cer supermarketurilor să își limiteze marjele de profit pentru produsele alimentare la mai puțin de 30% și doresc ca parlamentul să adopte o lege pentru reglementarea prețurilor. Ei au făcut apel la un nou boicot pe 27 februarie și au îndemnat autoritățile să acționeze.

Guvernul a declarat că ia noi măsuri pentru a scurta lanțurile de aprovizionare și a elimina practicile neloiale în vânzarea produselor alimentare. Autoritățile guvernamentale și agențiile de reglementare spun că au început inspecțiile prețurilor.

„Monitorizăm modul în care sunt furnizate informațiile consumatorilor și dacă există înșelăciune. De asemenea, corectitudinea prețurilor, promoțiile nerealiste,” a declarat Ignat Asenov, șeful Comisiei pentru protecția consumatorilor.

„Informațiile rezultate în urma controalelor vor fi folosite pentru elaborarea unei legi care să reglementeze contractele din lanțul de aprovizionare.”.

Protestele și boicoturile consumatorilor din cauza creșterii inflației alimentare și a prețurilor ridicate au început să se extindă în regiunea Balcanilor în ianuarie, începând cu Croația. Un boicot similar a avut loc în România, Serbia, Slovenia și Grecia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.