Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a mers pe șantierul lotului 3 Nord al Autostrăzii Bucureștiului A0 pentru a verifica evoluția lucrărilor și pe acest lot din semi-inelul nordic.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -
Stadiu fizic al lucrarilor executate 49%, spune secretarul de stat, care detaliază.
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 𝗮𝗹 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱 1
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu

Nod Rutier DN2

  • În luna decembrie 2024 a fost finalizată conexiunea Lotului 2 din Autostrada A0 cu DN2, fiind dată în circulație printr-o descărcare provizorie (lucrări executate: relocare/protejare rețele utilități, mixturi asfaltice, marcaje, semnalizare rutieră și iluminat);
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 𝗮𝗹 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱 6
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu

Lucrări de terasamente și consolidări

  • Decapare și depozitare pământ vegetal și stabilizare a terenului de fundare a fost executat în proporție de 95%;
  • Se lucrează la execuția podețelor (26 buc proiectate), stadiu fizic actual aproximativ 90%;
  • Se lucrează la umpluturi cu pământ stabilizat, unde s-au realizat 450.000,00 mc, care reprezintă 60% din volumul total;
  • Se lucrează la stratul de formă din balast, realizat pe aproximativ 40% din volumul total;
  • Se aprovizionează în șantier cu materiale pentru terasament pe tot parcursul autostrăzii (inclusiv pe timpul nopții);
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 𝗮𝗹 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱 2
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu

Lucrări la structurile principale / pasaje

  • Se lucrează la 6 pasaje din totalul de 7;

La Pasajul pe autostrada de centură peste DN 2 București – Urziceni, km. 40+134, pasaj dublu cu 8 deschideri de 40 m:

  • au fost montate grinzile prefabricate (64 buc de 40 m);
  • au fost finalizate antretoazele și în prezent se montează predalele peste grinzile prefabricate;
  • urmează ca săptămâna viitoare să se devieze traficul de pe DN 2 pe timp de noapte pentru a monta predalele pe deschiderea peste DN2;
  • Se lucrează la umplutura rampelor de acces pe ambele capete;

La pasajele de la nodul rutier de la DN2, Pasaj km 39+612 cu 4 deschideri peste autostradă:

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
  • se lucrează la placa de suprabetonare;
  • se realizează umplutura la rampele de acces;
  • Progres 80%.
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 𝗮𝗹 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱 4
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu

Pasaj 40+850 cu 4 deschideri peste autostradă:

  • s-a finalizat placa de suprabetonare;
  • se lucrează la grinda de parapete și la umpluturile rampelor de acces;
  • Progres 90%.

La Pasajul pe DC27:

  • s-au finalizat radierele și se lucrează la elevațiile infrastructurilor;
  • Progres 50%.

La Pasajul pe DJ 300 peste autostrada de centură, km 42+938:

  • au fost finalizate radierele;
  • se lucrează la ultima elevație;
  • urmează a se monta grinzile prefabricate;
  • Progres 65%.
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 𝗮𝗹 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱 7
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu

La Pasajul pe autostrada de centură peste CF 800 București – Constanța și DE, km 45+432, pasaj dublu cu 12 deschideri de 40m:

  • s-au finalizat radierele și se lucrează la elevații, realizate în proporție de 65%;
  • Progres 40%.
  • Au fost executate 56 de grinzi prefabricate din beton, din totalul de 72 de buc de 40m;
  • Au fost furnizate grinzile tablierului metalic (200 de tone, aproximativ 30% din cantitatea totală) și se lucrează la îmbinarea acestora și pregătirea pentru montaj;
  • Se lucrează la umplutura la rampele de acces.

La pasajul de la DN3:

  • au început aprovizionările cu carcase de piloți în șantier;
  • după finalizarea relocărilor de utilități se vor demara forajele piloților;
  • Aici a fost nevoie de exproprieri suplimentare necesare relocării utilităților pentru a se permite devierea traficului și realizarea pasajului peste autostradă;
  • În cursul zilei de ieri au fost realizate executări silite a unor proprietari care au refuzat eliberarea de bună voie a amplasamentului;
  • Am solicitat constructorului creșterea mobilizării în șantier pe toate zonele de activitate, cu atenție deosebită în realizarea structurilor, în așa fel încât la sfârșitul acestui an să putem da în trafic acest lot, împreună cu lotul 4, chiar și cu soluție de trafic provizorie la DN3.
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 𝗮𝗹 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱 3
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu

Lucrările prevăzute pentru acest lot sunt:

  • 8,6 km;
  • Nod rutier la intersecția cu DN2 București-Urziceni (km 40+230);
  • 7 structuri;
  • Parcare de scurtă durată.

Traseul Lotului 3 este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica și are o lungime de 8,6 km.

Lotul 3 al A0 Nord Afumați – Pantelimon (8,60 km) este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), iar durata contractului este de 30 luni (12 luni proiectare, 18 luni execuție). Contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord a fost semnat cu firma CCECC în martie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării a fost dat începând cu data de 22 mai 2023, durata de realizarea a proiectului tehnic fiind de 12 luni cu 18 luni pentru execuție.

Atribuirea a fost posibilă pentru că procedura de achiziție și depunerea ofertelor s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021) care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român. Termenul de finalizare actualizat este prima parte a lunii februarie 2026. Valoarea construcției acestui lot este de 397,99 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată prin Programul Transport.

La finele lunii mai, Asociația Pro Infrastructură spunea că Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în anul 2025, deși a fost promis de autorități.

Pe de altă parte, cei 4,47 kilometri ai lotului 4 al Autostrăzii A0 Nord dintre Autostrada A2 și DN3 pot fi dați în circulație în 2025 dacă se îndeplinesc simultan 3 condiții, consideră Asociația Pro Infrastructură.

Lotul 4 de pe A0 București Nord continuă primul lot al A0 Sud (lotul Alsim Alarko care s-a deschis anul trecut) și se va conecta la Pantelimon cu lotul 3 Nord pe care îl vor construi chinezii de la CCECC.