Grupul de restaurante TOMCAT Hospitality, fondat de antreprenorul Cătălin Gheorghe, accelerează expansiunea pe segmentul local de restaurante și își propune să transforme brandurile proprii Treevi Pizza al Taglio și Fabrica de Ciorbe în prezențe constante în marile orașe din România, dar și să le ducă, pe termen mediu, peste graniță. De asemenea, compania vrea să aducă și trei branduri internaționale în România.
„Vrem să dezvoltăm Treevi și Fabrica de Ciorbe în toate orașele principale din România. Luăm în calcul să ieșim cu brandurile și internațional. Pe lângă Em Sherif Café și celelalte două pe care vrem să le aducem, luăm în calcul să aducem multe alte branduri premium în România pe care să le operăm. Doar că în HoReCa totul este flexibil. Avem niște predicții, doar că nu întotdeauna ne putem ține de ele. În locațiile în care francizăm Treevi încercăm să francizăm și Fabrica de Ciorbe, dacă locația permite. Avem o locație în aeroport care are mai multe branduri din portofoliu francizate, și anume Treevi, Fabrica de Ciorbe, Bao House și Osteria Treevi”, a spus Cătălin Gheorghe, fondator și CEO TOMCAT Hospitality, în emisiunea Economedia Talks.
Acesta a adăugat că planurile de dezvoltare rămân ambițioase, chiar dacă ritmul expansiunii depinde de oportunitățile din piață. Antreprenorul explică faptul că Treevi rămâne cel mai puternic brand al grupului, iar zona de QSR va continua să fie motorul principal al creșterii.
„Încercăm să deschidem în ultima perioadă concomitent atât Treevi, cât și Fabrica de Ciorbe, cât și Bao House. Pot susține că Treevi este cel mai cunoscut și cel mai de succes brand din portofoliu. Nu avem un plan foarte concret în privința noilor deschideri, contează foarte mult de spațiile care sunt disponibile în piață în fiecare an. Nu cred că a existat an în ultimii trei ani în care să nu deschidem 4-5-6 locații strict Treevi în țară. Cred că an de an am lansat cel puțin un brand nou de restaurante. Până la sfârșitul anului vom lansa un nou brand în portofoliul nostru, care va avea strânsă legătură cu cele două branduri de QSR (Quick Service Restaurant n.r.) pe care le avem, și anume Treevi și Fabrica de Ciorbe, deci va fi tot un brand de QSR”, a mai spus Cătălin Gheorghe.
Întrebat despre costurile percepute de aplicațiile de livrare, Cătălin Gheorghe spune că livrările au devenit o componentă importantă în zona de QSR, chiar dacă inițial compania nu plănuia să includă acest segment în strategia de dezvoltare. În timp ce restaurantele à la carte livrează puțin prin aplicații – lucru firesc, explică el, deoarece preparatele premium țin mai mult de experiența la masă decât de produsul în sine –, brandurile de tip QSR înregistrează creșteri constante pe segmentul de delivery.
„Ținând cont de grupul pe care îl avem, am reușit să avem niște procente acceptabile comparativ cu ce are piața. În general, procentele sunt destul de mari dacă ești un jucător nou pe piață. Dacă îți axezi un business de HoReCa pe livrare, este destul de greu să faci profitabilitate dacă nu e doar o completare a business-ului. Livrarea trebuie să reprezinte un maxim 15% din business din punctul meu de vedere”, a explicat fondatorul.
TOMCAT Hospitality dezvoltă în One Gallery, fosta hală Ford, care a trecut printr-un proces de reconversie urbană, conceptul Marketa Food Hall, cel mai mare food hall din Europa de Est.
Grupul TOMCAT Hospitality a ajuns la afaceri de 15 milioane de euro în 2024 cu circa 200 de angajați și aproximativ 45 de locații în București, Cluj, Iași, Timișoara și Constanța.
Din portofoliu fac parte Treevi Pizza al Taglio, Fabrica de Ciorbe, Osteria Treevi, The Bao House, Élephante, Sagakura și NOA RestoClub, primele patru putând fi operate și în regim de franciză.
Pe lângă dezvoltarea propriilor branduri, anul acesta grupul și-a extins portofoliul prin preluarea unor francize externe, intrând astfel într-o nișă complet nouă: deserturile.
Totodată, planurile TOMCAT includ aducerea unor branduri premium în România, printre care Em Sherif Café, originar din Beirut și alte două branduri.
Vezi și: