Volkswagen intenționează să dubleze personalul diviziei de încărcare și energie, să lanseze o nouă tehnologie de plată anul viitor și să încheie mai multe alianțe pentru a lupta împotriva Tesla într-un câmp de luptă cheie pentru vehiculele electrice (EV): infrastructura energetică.
Asigurându-se că există suficiente prize de încărcare rapidă – și suficientă putere – pentru vehiculele electrice pe care dorește să le vândă, cel mai mare producător de automobile din Europa speră să-i convingă pe șoferii îngrijorați de autonomia bateriilor că pot abandona definitiv mașinile pe combustibili fosili.
Conform unei analize Reuters, Volkswagen conduce de departe pachetul la nivel mondial cu planurile sale de investiții pentru vehicule electrice și baterii până în 2030, și intenționează să cheltuiască 35 de miliarde de euro pe vehiculele electrice cu baterii până în 2025 și să ajungă la investiții totale de 112 miliarde de euro, aproape jumătate din investițiile totale europene. Următorul în top, Daimler, are planuri pentru investiții de aproape 50 de miliarde de euro, iar Stellantis de circa 38 de miliarde.
Dar când vine vorba de rețelele de încărcătoare rapide despre care mulți analiști consideră că sunt cruciale pentru introducerea vehiculelor electrice în curent, VW mult de muncă pentru a recupera distanța care îl separă de Tesla.
Tesla lansează Superchargere de înaltă performanță de ani de zile și are o rețea globală de aproximativ 30.000 de încărcătoare rapide despre care spune că pot încărca mașinile pentru 200 km în 15 minute. Mai mult, compania a declarat în octombrie că propria sa rețea s-a dublat în ultimele 18 luni – și se va tripla în următorii doi ani.
Între timp, Volkswagen se așteaptă ca rețeaua sa de încărcătoare rapide să se dubleze aproape la aproximativ 45.000 până în 2025 – când își propune să depășească Tesla ca lider global pe piața EV – cu 18.000 de pompe EV în Europa, 17.000 în China și 10.000 în America de Nord.
Volkswagen a declarat în martie că intenționează să cheltuiască 400 de milioane de euro pentru extinderea rețelei sale de încărcare rapidă pe continent până atunci.
Dar aceasta este o picătură în ocean în comparație cu cele cinci miliarde de euro despre care Uniunea Europeană consideră că sunt necesare în fiecare an până în 2040 pentru a extinde infrastructura de încărcare pe continent și crește presiunea asupra utilităților și a guvernelor pentru a intensifica.
În Europa, grupul Volkswagen este acționar al companiei europene de încărcare rapidă Ionity, alături de alți producători de automobile, precum BMW, Mercedes-Benz, Ford și Hyundai sau Daimler.
De asemenea, a făcut echipă cu firme energetice precum Enel din Italia, BP din Marea Britanie și Iberdrola din Spania pentru a acoperi decalajele geografice și a forma planul modului în care poate fi împărțită finanțarea pentru infrastructura EV.
Tesla a arătat deja că atunci când vine vorba de vehicule electrice, doar vânzarea de mașini nu e suficientă și a adoptat un model care oferă clienților totul, de la mașini la stocarea bateriilor până la panouri solare, precum și electricitate în unele state din SUA.
De altfel, și Volkswagen vinde acum energie clienților de retail care conduc un vehicul electric sau hibrid plug-in. Unul dintre tarifele sale – care este disponibil pentru clienții care nu dețin un VW – a atras peste 10.000 de clienți de la lansarea din iulie.
Volkswagen spune că abordarea sa deschisă pentru toți înseamnă că cumpărătorii vehiculelor sale electrice pot încărca în peste 250.000 de puncte de încărcare publice existente în Europa – de la diverși furnizori cu viteze de încărcare diferite. Problema este că protocoalele de încărcare și metodele de plată pot varia de la un furnizor la altul, transformând acțiunea de a alimenta un vehicul electric într-o întreprindere consumatoare de timp și dezordonată.
Din primul trimestru al anului 2022, Volkswagen intenționează să ofere tehnologia „Plug & Charge” în Europa pentru a face procesul mai ușor.
Mașina va stoca detaliile de plată ale proprietarului și va efectua o plată fără contact atunci când mufa de încărcare este atașată la EV la stațiile de alimentare amenajate pentru serviciu.