Licitația pentru modernizarea liniei de tren Cluj-Napoca – Oradea, cea mai mare investiție pentru lucrări la calea ferată din România, a fost deblocată, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor respingând contestația firmei de proiectare Metroul SA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Modernizarea și electrificarea liniei de la Cluj-Napoca până la Episcopia Bihor (frontiera cu Ungaria) costă aproape 2 miliarde de euro, din care 1,3 miliarde de euro este finanțarea asigurată prin PNRR.

Licitațiile pentru proiectarea și execuția celor 4 secțiuni cu o lungime de aproximativ 160 de kilometri au fost lansate chiar în primele zile ale anului, dar la sfârșitul lunii ianuarie erau deja suspendate după ce Metroul SA a depus două contestații, solicitând acceptarea experienței similare în domeniul proiectării lucrărilor la metrou. Firma de specialitate a realizat proiectul pentru Magistrala M 5, Studiul de Fezabilitate pentru M 4Gara de Nord – Progresu și este consultant pentru Podul peste Dunăre de la Brăila.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului, aproape 8 miliarde lei, la care se adaugă încă două miliarde lei pentru exproprieri și situații neprevăzute, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu după aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Guvern, act normativ emis la trei săptămâni de la lansarea licitației.

Pentru modernizarea liniei Caransebeș – Arad – Timișoara, contractul feroviar cu cea mai mare finanțare prin PNRR, CFR Infrastructură a primit șapte oferte la licitația pentru primul segment.