Lucrările pentru reparațiile celor 35 de linii de tren din Portul Constanța (cuprinse în prioritatea I) au depășit 40 %, la aproape două luni după ce firmele Arcada și Wiebe România au început refacerea șinelor, a transmis luni, CFR Infrastructură. În Portul Constanța sunt 99 de linii de tren din care 35 de linii în prioritatea I cu o lungime de aproape 14 kilometri, în timp ce pentru restul de 64 de linii, din prioritatea II, tot Arcada și Wiebe au depus oferte pentru reparații pe o lungime de 30 de kilometri. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spunea în aprilie că, în Portul Constanța, capacitatea de operare este de doar 30-40 % din cauza infrastructurii vechi și a liniilor de tren blocate cu vagoane CFR Marfă. Pentru rezolvarea problemelor, Guvernul a aprobat un Memorandum care permite investiții de 200 de milioane de lei în infrastructura feroviară din Portul Constanța.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Șina este importată din Austria, iar din România sunt aduse aparate de cale, traversele din beton și piatra spartă, precizează CFR Infrastructură :
În cadrul Priorității 1 au fost incluse 35 de linii, cu o lungime totală de 13,398 km, și 75 aparate de cale. Din cauza volumului mare de lucrări și având în vedere caracterul urgent al lucrărilor, pentru reducerea timpului de efectuare a reparațiilor, respectiv a termenului de redeschidere a liniilor, lucrările prevăzute la Prioritatea 1, au fost împărțite în două loturi:
⦁ Lotul 1 . lucrări pe 19 linii, totalizând 6.589 km și 32 aparate de cale;
⦁ Lotul 2: lucrări pe 16 linii, totalizând 6,809 km și 43 aparate de cale. Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 35 de linii, închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a unui număr de 75 aparate de cale.