Adina Vălean: Pentru cetăţean, marea durere şi marea ruşine rămâne reţeaua de autostrăzi. Avem absolută nevoie să facem repede autostrăzile pe care le-am planificat

Autostrada Ploiești Buzău Lot 2

Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, a declarat, în emisiunea Insider politic, difuzată sâmbătă la Prima TV, că în România, „pentru cetăţean, marea durere şi marea ruşine rămâne reţeaua de autostrăzi”. Totuşi, comisarul european susţine că nu are informaţii potrivit cărora proiectele de autostrăzi la care guvernul s-a angajat prin PNRR ar fi întârziate.

„Pentru cetăţean, marea durere şi marea ruşine rămâne reţeaua de autostrăzi. Avem absolută nevoie să facem repede autostrăzile pe care le-am planificat. Eu am primit semnale încurajatoare dinspre autorităţi. Nu am elemente să afirm că e ceva întârziat sau că nu se face sau că se pierde şi atunci trag nădejde că, dacă aceste proiecte merg aşa cum au pornit, ar trebui să avem autostrăzile”, a declarat Adina Vălean la Prima TV.

Întrebată cum lucrează cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), Adina Vălean a răspuns: „Foarte bine. Am lucrat foarte bine cu toţi miniştrii Transporturilor. Am avut PNL, USR şi acum PSD. Toată lumea înţelege că e o aşteptare publică uriaşă şi de la un ministru al Transporturilor, şi de la un comisar al Transporturilor şi atunci ne-am întâlnit în mod natural că ce am stabilit, care sunt proiectele, de alea ne ţinem şi facem tot ce putem ca ele să meargă înainte”.

Solicitată să precizeze dacă Sorin Grindeanu ar trebui să rămână ministru al Transporturilor, comisarul european a răspuns: „E o întrebare politică. Nu pot să fac afirmaţii. Repet, am lucrat bine cu toată lumea, important e să ne ţinem de proiecte”.

Deşi unii liberali au menţionat şi numele său ca posibil titular al Transporturilor, în cazul în care PNL va prelua ministerul la rotativa guvernamentală, Adina Vălean nu e interesată să revină în politica naţională.  „Eu trebuie să-mi termin mandatul de comisar, e foarte important. Mai am foarte multe de făcut”, a conchis ea.

Întârzieri față de bornele din PNRR (semnarea contractelor în 2023) nu sunt, dar între Ploiești și Buzău pe primele două loturi Pizzarotti – Retter și Trace – Coni avansează foarte greu comparativ cu loturile UMB dintre Buzău și Pașcani. În plus, lotul 3 Pietroasele – Buzău nu are nici acum contract. Nu sunt contracte semnate nici pe loturile de la capetele Autostrăzii Unirii A8, dar pentru a respecta borna din PNRR (august 2026) câștigătorul trebuie să se încadreze într-un termen foarte strâns de execuție, 24 de luni, iar traseul are multe lucrări de artă.

În privința proiectelor feroviare, CFR Infrastructură a reușit să semneze contractele pentru șapte din opt mari proiecte de reabilitare/electrificare, singurul lot, deocamdată fără contract este Lotul 1 Caransebeș – Lugoj pe Magistrala CFR M 100.

Dincolo de proiectele din PNRR, întârzieri majore sunt pe toate cele trei loturi ale Magistralei CFR Brașov – Sighișoara (proiect finanțat prin Connecting Europe Facility – CEF.

Comentarii

  1. Foarte repede?
    Prin ce metode?
    😯
    CNAIR, poate, nu noi!
    Aceasta struțo cămilă trebuie desființata avand in vedere maretele realizari.
    Iar succesorul, succesoarea trebuie depolitizată!
    Altfel tot licitatii contestate, documentatii incomplete, fara avize, un munte de incompetenta!
    Romania lucrului bine facut!😯

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *