ANALIZĂ România a avut cea mai mare creștere a parcului auto din Europa

masina electrica, dacia, dacia spring Sursa foto: Dacia

Străzile României sunt umplute, uneori până la refuz, de un număr total de 7,27 milioane de automobile, dintre care nu mai puțin de 5,8 milioane au mai mult de 10 ani vechime, conform unui studiu recent al ACEA.

De asemenea, la nivelul anului 2020, pe care se bazează datele studiului, România avea 54,9% dintre mașini pe benzină, 44,5% diesel, iar abia 0,1%  erau electrice.

De asemenea, potrivit ACEA, mașinile din UE aveau în medie 11,8 ani, iar Lituania și România au cele mai învechite flote auto, cu vehicule de aproape 17 ani, semn că cel puțin până în 2020 inclusiv, programele de înnoire a flotei auto, precum Rabla, nu prea au dat randament, situația fiind cauzată și de eliminarea timbrului de mediu. Cele mai noi mașini de pasageri pot fi găsite în Luxemburg (cu o vârstă medie de 6,7 ani).

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

De altfel, dispariția timbrului de mediu a determinat cea mai mare rată de creștere a parcului auto în România, de 5,4%, urmată de Slovacia cu 5,1%.

Evoluție parc auto România. Sursa foto: ACEA

În ciuda creșterii puternice a vânzărilor observată în ultimii ani, mașinile cu motoare alternative puțin sau deloc poluante reprezintau doar 5,3% din totalul parcului auto din UE. În vreme ce mașinile electrice cu baterie și hibride plug-in reprezentau doar 0,5% și, respectiv, 0,6% din flotă, iar 1,2% dintre toate mașinile de pe drumurile UE erau hibride electrice.

E drept, în ultimul an situația a început să se schimbe, introducerea Rabla Plus și apariția a tot mai multe modele electrice au schimbat cât de cât mentalitatea, dar rămâne problema prețului ridicat al acestora, astfel explicându-se și succesul modelului ieftin al Dacia Spring, care a vândut circa 27.800 de modele în mai puțin de un an de la lansare.

Nivelul încă redus al veniturilor din România, îngreunează intrarea pe piață a mașinilor electrice, alături de rețeaua redusă de puncte de încărcare, dar și contribuția programelorRabla și Rabla Plus, care reduc prețul modelului fabricat în China la circa 9.000 de euro. De altfel, căutarea mașinilor de buget e activă și în restul Europei, pe lângă performanța Spring apare și locul doi la vânzări a modelului Dacia Sandero.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: